Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türbülanslı Akış ve Türbülans Modelleri | MIM6017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Akışkanlar mekaniğinde, türbülanslı akışların genel karakteristikleri, temel denklemleri ve türbülans modellerinin kullanım alanları, birbirlerine karşı olan üstünlükleri ve eksiklikleri hakkında bilgi sahibi olmak, farklı akış uygulamaları için uygun türbülans modeli seçimini yapabilmek, türbülans modellemesinde kullanılan yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek. |
Ders İçeriği |
Akışların sınıflandırılması; Türbülanslı akışların temel karakteristikleri; Türbülanslı akış örnekleri; Türbülanslı akış çalışmasının gereklilikleri; Türbülans yaklaşımları; Türbülansın modellenmesi; Türbülans modellerinin fiziksel arka planı; Reynolds Ortalamalı denklemler, Girdap ve türbülans ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Viscous Flows and Turbulence, A. J. Smits
Turbulence, J.O. Hinze Turbulence Modelling for CFD, D. C. Wilcox Boundary Layer Theory, H. Schlichting, K. Gersten Viscous Fluid Flow, F. White |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler ve giriş | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | Akışların sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
3 | Türbülanslı sınır tabaka akışı | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Türbülanslı akışların temel karakteristikleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Türbülanslı akışların temel karakteristikleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
6 | Türbülanslı akış yaklaşımları (Reynolds ortalamalı yaklaşım) | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
7 | Reynolds ortalamalı denklemleri (Süreklilik, momentum korunumu ve Reynolds gerilmeleri) | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
8 | Ara sınav | Problem Çözme Seminer |
9 | Reynolds ortalamalı denklemleri (Reynolds gerilme denklemleri, türbülans kinetik enerjisi denklemleri, ortalama akış kinetik enerjisi denklemleri) | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
10 | Reynolds gerilmeleri için Boussinesq yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | Bir denklemli türbülans modelleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | İki denklemli türbülans modelleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | LES ve DNS kavramları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Bir türbülanslı akış probleminin numerik analizi, türbülans modeli seçimi ve sonuçların irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türbülansın oluşumu ve laminer akıştan, türbülanslı akışa geçiş mekanizmasını kavramak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türbülans modelleme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türbülanslı sınır tabaka akışı ve ayrılmalı akışların davranışı ile bu tür akışların modellenmesi hakkında detaylı bilgi sahibi olunmasını sağlamak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Reynolds ortalamalı denklemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
RANS, LES ve DNS yaklaşımları ve bunların farkları hakkında bilgi birikimi sağlamak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türbülansın oluşumu ve laminer akıştan, türbülanslı akışa geçiş mekanizmasını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türbülans modelleme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türbülanslı sınır tabaka akışı ve ayrılmalı akışların davranışı ile bu tür akışların modellenmesi hakkında detaylı bilgi sahibi olunmasını sağlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reynolds ortalamalı denklemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
RANS, LES ve DNS yaklaşımları ve bunların farkları hakkında bilgi birikimi sağlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |