Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitkilerde Stres Fizyolojisi | BYT5066 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Gamze KAYA |
Amaç |
Stres kavramı ve bitkilerin maruz kaldığı stres koşulları tiplerinin öğrenilmesi, bitkilerin bu stres koşullarına verdikleri fizyolojik yanıtların kavranması |
Ders İçeriği |
Stres nedir? Stres kavramını oluşturan etmenler nelerdir? Bitki hücresinin strese karşı geliştirdiği savunma mekanizmaları nelerdir? Biyotik stres koşulları ve bitkilerin buna verdiği fizyolojik yanıtlar, Abiyotik stres koşulları ve bitkilerin verdiği fizyolojik yanıtlar, strese toleransı artırmaya yönelik güncel biyoteknolojik yaklaşımlar |
Ders Kaynakları |
Molecular Stress Physiology of Plants, 2013 editör: Gyana Ranjan Rout, Anath Bandhu Das
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stres Fizyolojisine giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Reaktif oksijen türleri ve hücresel kaynakları | Tartışmalı Ders |
3 | Antioksidant mekanizma | Tartışmalı Ders |
4 | Biyotik stres tipleri ve bitkilerin fizyolojik yanıtları I (bakteriyal) | Tartışmalı Ders |
5 | Biyotik stres tipleri ve bitkilerin fizyolojik yanıtları I (fungal) | Tartışmalı Ders |
6 | Biyotik stres tipleri ve bitkilerin fizyolojik yanıtları I (viral) | Tartışmalı Ders |
7 | Abiyotik stres ve hormonal network 1 | Tartışmalı Ders |
8 | Abiyotik stres ve hormonal network 2 | Tartışmalı Ders |
9 | Tuz stresine tolerans mekanizmaları I | Tartışmalı Ders |
10 | Tuz stresine tolerans mekanizmaları II | Tartışmalı Ders |
11 | Sıcaklık stresine tolerans mekanizmaları I (fizyolojik) | Tartışmalı Ders |
12 | Sıcaklık stresine tolerans mekanizmaları II (moleküler) | Tartışmalı Ders |
13 | Epigenetik düzenleme ve stres toleransı | Tartışmalı Ders |
14 | Bitkilerin stres toleransını geliştirmede biyoteknolojik yaklaşımlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
stres kavramını bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğada bitkilere stres oluşturan unsurları bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hormonal sinyallizasyon ve stres arasındaki ilişki arasında bağlantı kurabilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
stres tiplerine göre fizyolojik yanıtları ayırt edebilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
tarımsal biyoteknolojideki son gelişmeleri bilir ve yeni hipotezler üretebilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
stres kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğada bitkilere stres oluşturan unsurları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hormonal sinyallizasyon ve stres arasındaki ilişki arasında bağlantı kurabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
stres tiplerine göre fizyolojik yanıtları ayırt edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
tarımsal biyoteknolojideki son gelişmeleri bilir ve yeni hipotezler üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |