Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitkisel Üretimde İnvitro Teknikler | BYT5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem ÇALKAN SAĞLAM |
Ders Veren | Doç. Dr. Müge ŞAHİN |
Amaç |
Öğrencilerin bitki hücre ve doku kültürleri konusunda bilgi birikimi edinmelerini sağlamak, bu konudaki son gelişmeler ve yenilikler hakkında farkında olmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bitki doku kültürü teknikleri. Bitki hücre kültürü teknikleri. Bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanları. Kallus kültürü. Embriyo kültürü. Anter kültürü. Mikrospor kültürü. Meristem kültürü. Sürgün ucu kültürü. Virüslerden arındırma. Klonal çoğaltım teknikleri. |
Ders Kaynakları |
M. Babaoğlu, E. Gürel, S. Özcan, 2001, Bitki Biyoteknolojisi
Doku Kültürü ve Uygulamaları. H. A. Öktem, M., Yücel, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 3 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Bitki doku kültürü teknikleri. | Tartışmalı Ders |
3 | Bitki hücre kültürü teknikleri. | Tartışmalı Ders |
4 | Bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanları. | Tartışmalı Ders |
5 | Kallus kültürü | Tartışmalı Ders |
6 | Embriyo kültürü. | Tartışmalı Ders |
6 | Embriyo kültürü. | Tartışmalı Ders |
8 | Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Arasınav | Sözlü |
8 | Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Anter kültürü | Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Mikrospor kültürü | Sözlü |
13 | Meristem kültürü | Sözlü |
14 | Sürgün ucu kültürü | Tartışmalı Ders |
15 | Virüslerden arındırma | Tartışmalı Ders |
16 | Klonal çoğaltım teknikleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bitki doku kültürü tekniklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler doku kültürlerinin önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bitki doku kültürü tekniklerini öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler bitki hücre ve doku kültürlerinin uygulama alanlarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler doku kültürlerinin önemini kavrar | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |