Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyobozunur Nanokompozitler | BYT5063 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders araştırma makaleleri incelenerek, sunum haline getirilmiş notlar üzerinden işlenmiştir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyobozunurluk tanımı yapılarak biyobozunur nanokompozitlerin üretim ve karakterizasyonunun incelenmesi. |
Ders İçeriği |
1. Biyobozunurluk 2. Nano boyut tanımı 3. Nanokompozitler, üretim ve karakterizasyon 4. Biyobozunur Nanokompozitler 5. Uygulama Alanları |
Ders Kaynakları |
Derleme ve Araştırma Makaleleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 36 | 12 | 432 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 42 | 14 | 588 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1035 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 40,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik olarak parçalanabilirlik | Tartışmalı Ders |
2 | Biyobozunur Ürünler Çevre Açısından Güvenli mi? | Tartışmalı Ders |
3 | Biyobozunur Malzemeler | Tartışmalı Ders |
4 | Biyobozunur Malzemelerin Uygulama Alanları | Tartışmalı Ders |
5 | Metal Bazlı Biyobozunur Malzemeler | Tartışmalı Ders |
6 | Polimer Bazlı Biyobozunur Malzemeler | Tartışmalı Ders |
7 | Biyosürfaktantlar | Tartışmalı Ders |
8 | Biyopolimerler | Tartışmalı Ders |
9 | Gıda Paketleme | Tartışmalı Ders |
10 | Nanokompozit Malzemeler | Tartışmalı Ders |
11 | Nanokompozit Malzemeler Üretim ve Karakterizasyonu | Tartışmalı Ders |
12 | Biyobozunur Nanokompozitlerin Uygulama Alanları | Tartışmalı Ders |
13 | Öğrenci Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Öğrenci Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sunum | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Problem Çözme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sunum | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Problem Çözme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |