Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoenerji Teknolojileri ve Biyokömür | BYT5034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders kapsamında yenilenebilir bir enerji kaynağı olarak biyokütlenin geliştirilmesindeki teknolojik ve ekonomik konular ele alınır. Ayrıca bu dersle birlikte öğrenciler biyokömür, biyoenerji, bioyenerji ekonomisi, bioyenerji ve çevre konularında bilgi sahibi olacaklardır. |
Ders İçeriği |
Enerji kaynağı olarak biyokütle, biyokütlenin fotosentezi, dönüşüm özellikleri, fiziksel dönüşüm işlemi, ısıl dönüşüm, sentetik oksijene sıvı yakıtlar, biyokömür |
Ders Kaynakları |
Rosillo-Calle, F., De Groot, P., Hemstock, S. L., & Woods, J. (Eds.). (2015). The biomass assessment handbook: Energy for a sustainable environment. Routledge.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoenerjiye giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Biyoenerji ekonomisi | Tartışmalı Ders |
3 | Bioyenerji ve çevre | Tartışmalı Ders |
4 | Hammadde yapısı | Tartışmalı Ders |
4 | Hammadde yapısı | Tartışmalı Ders |
6 | Hammadde dönüşümü | Tartışmalı Ders |
6 | Hammadde dönüşümü | Tartışmalı Ders |
8 | Hammadde seçimi | Tartışmalı Ders |
8 | Hammadde seçimi | Tartışmalı Ders |
10 | biyokömür | Tartışmalı Ders |
10 | biyokömür | Tartışmalı Ders |
10 | biyokömür | Tartışmalı Ders |
10 | biyokömür | Tartışmalı Ders |
10 | biyokömür | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoenerji sistemlerinin ilkeleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyokütlenin hammaddelerinin farklı iklim ve koşullarda mevcut olabileceğini ve bu hammaddelerin bioyakıt üretimine yapacağı katkıyı anlamak | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyokütle hammaddesinin bioyakıta dönüşme süreci hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoenerji sistemlerinin ilkeleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyokütlenin hammaddelerinin farklı iklim ve koşullarda mevcut olabileceğini ve bu hammaddelerin bioyakıt üretimine yapacağı katkıyı anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyokütle hammaddesinin bioyakıta dönüşme süreci hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |