Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyolojik Mücadele | BYT5061 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarım ve orman alanlarında zarar oluşturan böceklerle organizmalar veya onların ürünlerini kullanarak mücadele etme bilgilerinin öğrenciye aktarılması |
Ders İçeriği |
Biyolojik mücadelenin tarihi gelişimi ve genel bakış. Biyolojik mücadele materyallerinin kitlesel üretimleri, depolanmaları, nakilleri ve uygulanmaları. Biyolojik mücadelede kullanılan çeşitli materyaller. Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Predatör ve parazitoidler, virüsler, bakteriler, funguslar, nematodlar, protozoanlar.Türkiye deki biyolojik mücadele uygulamaları. Türkiye de bulunan önemli doğal ve yaygın zararlılar ve doğal düşmanları |
Ders Kaynakları |
Entomopatojenler ve Biyolojik Mücadele (Ed. Zihni DEMİRBAĞ)
Microbial Control of Insects and Mite Pests (Ed. Lawrence A. Lacey) Manual Techniques in Invertebrate Pathology (Ed. Lawrence A. Lacey) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 10 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 10 | 50 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik mücadelenin tarihi gelişimi ve genel bakış | Ders |
2 | Biyolojik mücadele materyallerinin kitlesel üretimleri, depolanmaları, nakilleri ve uygulanmaları | Ders |
3 | Biyolojik mücadelede kullanılan etmenler | Ders |
4 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Predatör ve parazitoidler | Ders |
5 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Virüsler | Ders |
6 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Bakteriler | Ders |
7 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Funguslar | Ders |
8 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Nematodlar | Ders |
9 | Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Protozoanlar | Ders |
10 | Biyolojik mücadelede güncel konular I | Seminer |
11 | Biyolojik mücadelede güncel konular II | Seminer |
12 | Biyolojik mücadelede güncel konular III | Seminer |
13 | Arazi çalışması | Saha / Arazi Çalışması |
14 | Arazi çalışması II | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyolojik mücadelenin önemini kavrar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Biyolojik mücadelede kullanılan etmenleri öğrenir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Böcek patojeni mikroorganizmalar konusunda detaylı bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Böceklerin pestisitlere karşı geliştirdikleri direnç mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Böcek patojeni mikroorganizmaların etki mekanizmalarını öğrenir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyolojik mücadelenin önemini kavrar | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Biyolojik mücadelede kullanılan etmenleri öğrenir | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Böcek patojeni mikroorganizmalar konusunda detaylı bilgi sahibi olur. | 2 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 3 | 4 |
Böceklerin pestisitlere karşı geliştirdikleri direnç mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Böcek patojeni mikroorganizmaların etki mekanizmalarını öğrenir. | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |