EN
  • Anasayfa
  • BYT5061 Biyolojik Mücadele (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5061 - Biyolojik Mücadele
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyolojik Mücadele BYT5061 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ardahan ESKİ
Ders Veren
Amaç

Tarım ve orman alanlarında zarar oluşturan böceklerle organizmalar veya onların ürünlerini kullanarak mücadele etme bilgilerinin öğrenciye aktarılması

Ders İçeriği

Biyolojik mücadelenin tarihi gelişimi ve genel bakış. Biyolojik mücadele materyallerinin kitlesel üretimleri, depolanmaları, nakilleri ve uygulanmaları. Biyolojik mücadelede kullanılan çeşitli materyaller. Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Predatör ve parazitoidler, virüsler, bakteriler, funguslar, nematodlar, protozoanlar.Türkiye deki biyolojik mücadele uygulamaları. Türkiye de bulunan önemli doğal ve yaygın zararlılar ve doğal düşmanları

Ders Kaynakları Entomopatojenler ve Biyolojik Mücadele (Ed. Zihni DEMİRBAĞ)
Microbial Control of Insects and Mite Pests (Ed. Lawrence A. Lacey)
Manual Techniques in Invertebrate Pathology (Ed. Lawrence A. Lacey)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 10 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 10 50
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 12 1 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyolojik mücadelenin tarihi gelişimi ve genel bakış Ders
2 Biyolojik mücadele materyallerinin kitlesel üretimleri, depolanmaları, nakilleri ve uygulanmaları Ders
3 Biyolojik mücadelede kullanılan etmenler Ders
4 Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Predatör ve parazitoidler Ders
5 Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Virüsler Ders
6 Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Bakteriler Ders
7 Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Funguslar Ders
8 Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Nematodlar Ders
9 Biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar: Protozoanlar Ders
10 Biyolojik mücadelede güncel konular I Seminer
11 Biyolojik mücadelede güncel konular II Seminer
12 Biyolojik mücadelede güncel konular III Seminer
13 Arazi çalışması Saha / Arazi Çalışması
14 Arazi çalışması II Saha / Arazi Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyolojik mücadelenin önemini kavrar Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Biyolojik mücadelede kullanılan etmenleri öğrenir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Böcek patojeni mikroorganizmalar konusunda detaylı bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Böceklerin pestisitlere karşı geliştirdikleri direnç mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Böcek patojeni mikroorganizmaların etki mekanizmalarını öğrenir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Biyolojik mücadelenin önemini kavrar - 3 - - - - - - - - - 4
Biyolojik mücadelede kullanılan etmenleri öğrenir - - - - 5 - - - - - - -
Böcek patojeni mikroorganizmalar konusunda detaylı bilgi sahibi olur. 2 - - - 4 - - - - - 3 4
Böceklerin pestisitlere karşı geliştirdikleri direnç mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. - 5 4 - - - - - - - - -
Böcek patojeni mikroorganizmaların etki mekanizmalarını öğrenir. - 5 4 - - - - - - - - 5