Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomolekülleri Saflaştırma Teknikleri | BYT5062 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin, biyomoleküllerin yapısını ve biyomoleküllerin saflaştırması amacıyla kullanılan metodları öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Hücre duvar ve membran yıkım metodları, Membran filtreleme metodları ve bunların kullanılma alanları, membranların karakterizasyonu, Santrifüj metodları, Elektroforetik metodlar, Kromatografik metodlar, kromatografi prensipleri ve uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Principles and Techniques of Practical Biochemistry, Wilson & Walker, Cambridge Press, 2000
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 6 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyomoleküllerin yapı ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
2 | Hücre duvar ve membran yıkım metodları | Tartışmalı Ders |
3 | Membran filtreleme metodları ve membranların karakterizasyonları | Tartışmalı Ders |
4 | Kaba filtrasyon, Mikrofiltrasyon ve Ultrafiltrasyon ve bunların kullanılma alanları | Tartışmalı Ders |
5 | Santrifüj metodları; genel prensipler | Tartışmalı Ders |
6 | Preparatif ve analitik santrifüjleme | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Elektroforetik metodlar ve prensipleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | 2D, kapiler ve izoelektrik fokuslama gibi farklı elektroforez metodları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Elektroforez uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Kromatografik metodlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | İyon değişimi, jel filtrasyonu kromatografisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Afinite, ince tabaka, gaz kromatografisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyomoleküllerin saflaştırılmasında santifüj ve elektroforetik metodları öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Saflaştırmada güncel elektroforetik ve kromatografik uygulamaları öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Biyomoleküllerin yapısını öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kromatografik metodlar ve kullanım alanlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyomoleküllerin saflaştırılmasında santifüj ve elektroforetik metodları öğrenir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 3 |
Saflaştırmada güncel elektroforetik ve kromatografik uygulamaları öğrenir. | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Biyomoleküllerin yapısını öğrenir. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kromatografik metodlar ve kullanım alanlarını öğrenir. | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |