Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknoloji Uygulamalarında Termal Özellikler ve Termal Analizler | BYT5065 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif YAMAN ÇAMLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Termal analizlerin ve bu yöntemlerin biyoteknolojide kullanım alanlarının öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Malzeme için karakterizasyon neden önemlidir? Termal özellik nedir? Önemi nedir? Termal özellik belirlemede kullanılan yöntemler nelerdir? Termal yöntemlerin farklı uygulama alanları nelerdir? Hangi tip malzemeler için termal özellikler önemlidir? Literatürdeki yeni çalışmalar nelerdir? |
Ders Kaynakları |
Brown, M. E. (Ed.). (2001). Introduction to thermal analysis: techniques and applications. Dordrecht: Springer Netherlands.
Ebeid, E. Z., & Zakaria, M. B. (2021). Thermal Analysis: From Introductory Fundamentals to Advanced Applications. Elsevier. Menczel, J. D., & Prime, R. B. (Eds.). (2009). Thermal analysis of polymers: fundamentals and applications. John Wiley & Sons. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzeme karakterizasyonu-1 | Ders |
2 | Malzeme karakterizasyonu-2 | Ders |
3 | Termal özellik ve önemi | Ders |
4 | Termal özellik belirlemede kullanılan yöntemler | Ders |
5 | Termogravimetrik yöntem (TG) | Ders |
6 | Diferansiyel termal analiz (DTA) | Ders |
7 | Diferansiyel taramalı kalorimetri (DSC) | Ders |
8 | Uçuculaşan gaz analizi (EGA) | Ders |
9 | Simültane Termal Analiz (STA) | Ders |
10 | Termomekanik Analiz (TMA) | Ders |
11 | Dilatometre (DIL) | Ders |
12 | Isıl iletkenlik Analizi | Ders |
13 | Biyoteknolojide Termal Analiz Uygulamaları-1 | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Biyoteknolojide Termal Analiz Uygulamaları-2 | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Termal analiz yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Analizleri yorumlamayı bilir | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Uygulama becerisi kazanır | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Cihaz grafiklerini okuyabilir | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hangi yöntemi seçeceğini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Termal analiz yöntemlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Analizleri yorumlamayı bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Uygulama becerisi kazanır | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Cihaz grafiklerini okuyabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hangi yöntemi seçeceğini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |