EN
  • Anasayfa
  • BYT5001 Biyoteknolojiye Giriş (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5001 - Biyoteknolojiye Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoteknolojiye Giriş BYT5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Ders Veren Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Amaç

Dersin amacı multidisipliner olan Biyoteknoloji lisansüstü programında, öğrencilerin Biyoteknoloji hakkında bilgi sahibi olmasını, biyoteknolojinin temel kavram ve bilgilerini öğretmektir. Biyoteknolojiye giriş dersinde biyoloji, kimya ve fizik alanlarındaki önemli bilgilerin biyolojik bilimlerdeki modern yaklaşımlara nasıl uygulanabileceği öğretilecektir. Bu ders öğrencilere biyoteknoloji ve topluma olan etkisi konusunda geniş kapsamlı bilgi sağlanacaktır.

Ders İçeriği

Biyoteknoloji Yüzyılı ve İşgücü / Genler ve Genomlara Giriş / Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik / Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik / Ürün olarak Proteinler / Mikrobiyal Biyoteknoloji / Bitki Biyoteknolojisi / Hayvan Biyoteknolojisi /Biyoremediyasyon / Akuatik Biyoteknoloji / Tıbbi Biyoteknoloji

Ders Kaynakları W.J.Thieman and Michael A. Palladino “Biyoteknolojiye Giriş”, çev.Mücella Tekeoğlu 3. Baskı Palme yayıncılık (2013).
W.J.Thieman and Michael A. Palladino “Biyoteknolojiye Giriş”, çev.Mücella Tekeoğlu 3. Baskı Palme yayıncılık (2013).
Ders notları, elektronik kaynaklar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoteknolojiye giriş Ders Seminer
2 Biyoteknoloji yüzyılı ve işgücü Ders Seminer
3 Genler ve genomlara giriş Ders Seminer
4 Rekombinant DNA teknolojisi Ders Seminer
5 Rekombinant ürünler olarak proteinler Ders Seminer
6 Mikrobiyal biyoteknoloji Ders Seminer
6 Mikrobiyal biyoteknoloji Ders Seminer
8 Bitki Biyoteknolojisi Ders Seminer
9 Hayvan biyoteknolojisi Ders Seminer
10 DNA parmak izi ve Adli Analizler Ders Seminer
11 Akuatik Biyoteknoloji
12 Tıbbi Biyoteknoloji Ders
13 Biyoremediyasyon
14 Biyoteknoloji ve Etik Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler biyoteknolojiyi tanımlayabilecekler ve biyoteknolojiye katkı sağlayan bir çok disiplini anlayacaklardır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler biyoteknolojinin tarımsal endüstri üzerine olan etkilerini anlayacaktır Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler kromozomal anomalileri belirleyebilen farklı karyotip tekniklerini ve genetik analizler için kullanılan moleküler teknikleri tanımlayabileceklerdir Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler patentin işlevini anlayacak ve patentin buluşları nasıl teşvik ettiğini açıklayacaklardır Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler biyoetiği tanımlayacaklar ve biyoteknoloji ile ilgisini açıklayacaklardır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler biyoteknolojiyi tanımlayabilecekler ve biyoteknolojiye katkı sağlayan bir çok disiplini anlayacaklardır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler biyoteknolojinin tarımsal endüstri üzerine olan etkilerini anlayacaktır 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler kromozomal anomalileri belirleyebilen farklı karyotip tekniklerini ve genetik analizler için kullanılan moleküler teknikleri tanımlayabileceklerdir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler patentin işlevini anlayacak ve patentin buluşları nasıl teşvik ettiğini açıklayacaklardır 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler biyoetiği tanımlayacaklar ve biyoteknoloji ile ilgisini açıklayacaklardır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5