Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknolojiye Giriş | BYT5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Amaç |
Dersin amacı multidisipliner olan Biyoteknoloji lisansüstü programında, öğrencilerin Biyoteknoloji hakkında bilgi sahibi olmasını, biyoteknolojinin temel kavram ve bilgilerini öğretmektir. Biyoteknolojiye giriş dersinde biyoloji, kimya ve fizik alanlarındaki önemli bilgilerin biyolojik bilimlerdeki modern yaklaşımlara nasıl uygulanabileceği öğretilecektir. Bu ders öğrencilere biyoteknoloji ve topluma olan etkisi konusunda geniş kapsamlı bilgi sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Biyoteknoloji Yüzyılı ve İşgücü / Genler ve Genomlara Giriş / Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik / Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik / Ürün olarak Proteinler / Mikrobiyal Biyoteknoloji / Bitki Biyoteknolojisi / Hayvan Biyoteknolojisi /Biyoremediyasyon / Akuatik Biyoteknoloji / Tıbbi Biyoteknoloji |
Ders Kaynakları |
W.J.Thieman and Michael A. Palladino “Biyoteknolojiye Giriş”, çev.Mücella Tekeoğlu 3. Baskı Palme yayıncılık (2013).
W.J.Thieman and Michael A. Palladino “Biyoteknolojiye Giriş”, çev.Mücella Tekeoğlu 3. Baskı Palme yayıncılık (2013). Ders notları, elektronik kaynaklar. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojiye giriş | Ders Seminer |
2 | Biyoteknoloji yüzyılı ve işgücü | Ders Seminer |
3 | Genler ve genomlara giriş | Ders Seminer |
4 | Rekombinant DNA teknolojisi | Ders Seminer |
5 | Rekombinant ürünler olarak proteinler | Ders Seminer |
6 | Mikrobiyal biyoteknoloji | Ders Seminer |
6 | Mikrobiyal biyoteknoloji | Ders Seminer |
8 | Bitki Biyoteknolojisi | Ders Seminer |
9 | Hayvan biyoteknolojisi | Ders Seminer |
10 | DNA parmak izi ve Adli Analizler | Ders Seminer |
11 | Akuatik Biyoteknoloji | |
12 | Tıbbi Biyoteknoloji | Ders |
13 | Biyoremediyasyon | |
14 | Biyoteknoloji ve Etik | Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler biyoteknolojiyi tanımlayabilecekler ve biyoteknolojiye katkı sağlayan bir çok disiplini anlayacaklardır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler biyoteknolojinin tarımsal endüstri üzerine olan etkilerini anlayacaktır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler kromozomal anomalileri belirleyebilen farklı karyotip tekniklerini ve genetik analizler için kullanılan moleküler teknikleri tanımlayabileceklerdir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler patentin işlevini anlayacak ve patentin buluşları nasıl teşvik ettiğini açıklayacaklardır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler biyoetiği tanımlayacaklar ve biyoteknoloji ile ilgisini açıklayacaklardır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler biyoteknolojiyi tanımlayabilecekler ve biyoteknolojiye katkı sağlayan bir çok disiplini anlayacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler biyoteknolojinin tarımsal endüstri üzerine olan etkilerini anlayacaktır | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler kromozomal anomalileri belirleyebilen farklı karyotip tekniklerini ve genetik analizler için kullanılan moleküler teknikleri tanımlayabileceklerdir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler patentin işlevini anlayacak ve patentin buluşları nasıl teşvik ettiğini açıklayacaklardır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler biyoetiği tanımlayacaklar ve biyoteknoloji ile ilgisini açıklayacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |