Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Canlıların Moleküler Yapıları | BYT5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Amaç |
Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküler yapıların yapısını ve biyolojik önemini anlama. |
Ders İçeriği |
Canlılarda yapı-fonksiyon ilişkisi kapsamında moleküler organizasyon konusunda bilgi verir. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Canlılık kavramı, Canlıların oluşumu ve Hücre | Tartışmalı Ders |
2 | Canlılık kavramı, Canlıların oluşumu ve Hücre II | Tartışmalı Ders |
3 | Yapı ve Kataliz / Su | Tartışmalı Ders |
4 | Yapı ve Kataliz / Su II | Tartışmalı Ders |
5 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler | Tartışmalı Ders |
6 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler II | Tartışmalı Ders |
7 | Proteinlerin Üç Boyutlu Yapıları | Tartışmalı Ders |
8 | Enzimler | Tartışmalı Ders |
9 | Enzim Kinetiği | Tartışmalı Ders |
10 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji | Tartışmalı Ders |
11 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji II | Tartışmalı Ders |
12 | Nükleotidler ve Nükleik Asitler | Tartışmalı Ders |
13 | Nükleotidler ve Nükleik Asitler II | Tartışmalı Ders |
14 | Lipitler ve Biyolojik Membranlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapı-fonksiyon ilişkisini anlamak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Canlıları oluşturan temel molekülleri ve yapılarını öğrenmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı-fonksiyon ilişkisini anlamak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Canlıları oluşturan temel molekülleri ve yapılarını öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |