Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fungus Biyoteknolojisi | BYT5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında Fungusların Genel Özellikleri, Fungus Hücre Biyoloji ve Moleküler Teknolojileri, Fungus biyoteknolojisinde gen klonlama uygulamaları ve klonlama stratejileri, Fungal transkriptomik ve proteomiks, Fungus enzimlerinin biyoteknolojik kullanımı, Fungus sekonder metabolitlerinin biyoteknolojik açıdan önemi, Fungus lipitlerinin biyoteknolojik önemi, Funguslarda kitin biyosentezi ve biyoteknolojik uygulamaları, Endüstriyel atık sulardan boyar maddelerin funguslar ile giderimi, Ağır metal gideriminde fungusların kullanımı ve Funguslarla hidrokarbonların yıkımı konularında dersi alan öğrencilerimize bilgi akışı sağlanmış olacaktır. |
Ders İçeriği |
Fungus Biyoteknolojisi ve Moleküler Biyolojisi Uygulamaları kapsayan dersimizde fungus türleri ve onlara ait sekonder metabolitlerin kullanımı ile hücresel, mikrobiyolojik ve biyokimyasal açıdan deneysel uygulamalar yapılacaktır. Ders içeriğinde konular ve uygulamalar ile kazanılan bilgi ve tecrübe ile özellikle ilaç endüstrisi başta olmak üzere birçok biyoteknolojik ve moleküler biyoloji temelli alanda kazanım sağlanacaktır. |
Ders Kaynakları |
Bridge PD, Arora DK, Reddy CA, Elander RP. 2000. Applications of PCR in Mycology. CABI Publishing, UK.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fungusların biyoteknolojik önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Fungusların Genel Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Fungus Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyolojik Teknolojiler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Funguslarda genetik analiz yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Fungal transkriptomik ve proteomiks | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Fungus biyoteknolojisinde gen klonlama uygulamaları ve klonlama stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | o Fungus enzimlerinin biyoteknolojik kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Fungus sekonder metabolitlerinin biyoteknolojik kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Fungus lipitlerinin biyoteknolojik önemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Funguslarda kitin biyosentezi ve biyoteknolojik uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Endüstriyel atık sulardan boyar maddelerin funguslar ile giderimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Ağır metal gideriminde fungusların kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Funguslarla Hidrokarbonların Yıkımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Fungusların Biyoteknolojik alanlarda kullanımı; Öğrenci sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Funguslarla ilgili genel bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Fungusların biyolojik mücadelede kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Fungusların biyoteknolojide kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Funguslardan üretilen biyoteknolojik ürünler hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Funguslarla ilgili genel bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fungusların biyolojik mücadelede kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fungusların biyoteknolojide kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Funguslardan üretilen biyoteknolojik ürünler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |