EN
  • Anasayfa
  • BYT5045 Genel Toksikoloji (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5045 - Genel Toksikoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Toksikoloji BYT5045 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren
Amaç

Genel Toksikoloji hakkında teorik ve pratik bilgi birikiminin sağlanması amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Çeşitli unsurların doğal ekosistemler üzerindeki potansiyel etkileri, çevresel kirletici türleri, yapı ve özellikleri, farklı organizasyon düzeylerindeki etkileri, toksinlerin analiz yöntemleri, canlılara giriş yolları, doğal bozunum süreçleri, canlılar üzerindeki histopatolojik etkileri ve çevre örneklerinin toplanması

Ders Kaynakları Hoffman, D. J., Rattner, B.A., Burton, G.A. Cairns, J., 2002. Handbook of Ecotoxicology, Second Edition, Lewis Publishers, 1312 s. Derelanko, M. J., Hollinger, M. A. 2002.
Handbook of Toxicology, Second Edition (Hardcover) 2nd edition, CRC Press.1500 pages. Garry M.R. 1995.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 184
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Toksikolojiye giriş
2 Toksinler
3 Biyoindikatörler
4 Pestisit toksisitesinin mekanizmaları
5 Detoksifikasyon ve direnç mekanizmaları
6 Çevresel kirleticilerin fizyolojik etkileri
7 Antioksidan savunma
8 Ara Sınav
10 Ekotoksikoloji
10 Ekotoksikoloji
11 İmmunotoksisite
12 İmmunotoksisite
13 Kanserojen maddeler
14 Kanserojen maddeler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İmmuntoksisiteyi öğrenebilir.
Toksinleri ve ekotoksikolojiyi tanımlayabilir.
Antioksidan savunma ve oksidatif stresi kavrayabilir.
Detoksifikasyon ve direnç mekanizmalarını kavrayabilir.
Kansorejen maddeler ve kanseri tanımlayabilir.
İmmuntoksisiteyi öğrenebilir.
Toksinleri ve ekotoksikolojiyi tanımlayabilir.
Antioksidan savunma ve oksidatif stresi kavrayabilir.
Detoksifikasyon ve direnç mekanizmalarını kavrayabilir.
Kansorejen maddeler ve kanseri tanımlayabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İmmuntoksisiteyi öğrenebilir. - - - - - - - - - - - -
Toksinleri ve ekotoksikolojiyi tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - -
Antioksidan savunma ve oksidatif stresi kavrayabilir. - - - - - - - - - - - -
Detoksifikasyon ve direnç mekanizmalarını kavrayabilir. - - - - - - - - - - - -
Kansorejen maddeler ve kanseri tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - -
İmmuntoksisiteyi öğrenebilir. - - - - - - - - - - - -
Toksinleri ve ekotoksikolojiyi tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - -
Antioksidan savunma ve oksidatif stresi kavrayabilir. - - - - - - - - - - - -
Detoksifikasyon ve direnç mekanizmalarını kavrayabilir. - - - - - - - - - - - -
Kansorejen maddeler ve kanseri tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - -