Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Biyoteknoloji Teknikleri | BYT5006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaşadığımız çevreyi, suyu ve hatta havadaki yaşam formlarını tanımlayabilmek ve bu yaşam formlarının bize sağlayacağı faydaları tespit edebilmek için birçok farklı moleküler teknik kullanılmaktadır. Biyoteknoloji uzmanları bu yapıların eldesi ve kullanım tekniklerini öğrenmeleri ve böylece farklı prosesleri anlama ve uygulamalarını kolaylaştıracaktır. |
Ders İçeriği |
DNA izolasyonu, RNA izolasyonu, PCR reaksiyonu, Dizileme, MLST, DNA-DNA hibridisazyon |
Ders Kaynakları |
Lewin's Genes
Genetik Kavramlar Molecular Biology Techniques Molecular Biology |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 7 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genetik kod | Ders Tartışmalı Ders |
2 | DNA İzolasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
3 | limeraz zincir reaksiyonu (PZR) ve gen çoğaltılması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | RNA İzolasyonu: Kandan tüm RNA izolasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Agarose ve Akrilamid Jellerde Nükleik asitlerin Gözlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Dizileme çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | MLST gen bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | MLST gen bölgelerinin mikroorganizmaları sınıflandırılmasında ki kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Işık Mikroskobu, taramalı elektron mikroskobisi (SEM) | Ders Tartışmalı Ders |
11 | DNA baz komposizyonunun belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Restriksiyon endonükleazlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Vektörler, plasmitler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Belirli bir genin plasmide bağlanması | Ders Tartışmalı Ders |
15 | DNA-DNA hibridizasyon | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Final sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DNA'yı tanıma | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
RNA izolasyonunu bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DNA izolasyonunu bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
PCR metodunu bilir | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dizileme analizlerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DNA'yı tanıma | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 |
RNA izolasyonunu bilir | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
DNA izolasyonunu bilir | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
PCR metodunu bilir | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
Dizileme analizlerini bilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 |