EN
  • Anasayfa
  • BYT5004 Kanser Biyolojisi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5004 - Kanser Biyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kanser Biyolojisi BYT5004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Onur EROĞLU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sevide ŞENCAN
Amaç

Kanser nedenlerinin ve oluş mekanizmasının hücredeki moleküler değişimin anlaşılması tartışılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Genetik İnstabilite Kavramı,Onkogenik Aktivasyon Mekanizmaları,Onkogenik Potansiyeldeki Büyüme Faktörleri,Hücre Döngüsü Ve Kontrol Mekanizmaları,Kanserde Tümörsüpresör Genlerin Önemi,Tümör Süpresör Genlerin Baskılanmasının Kanserdeki Önemi,Kanserde Dna Hasar Yanıtı Ve İlişkili Mekanizmalar,Hücre Proliferasyonu Ve Hücre Ölümü Arasındaki Dengenin Önemi,Reseptöre Bağımlı Tirozin Kinazların Tümör Oluşumundaki Rolleri, Nonreseptör Tirozin Kinazlar İle Sinyal İletim Yolları,Ailesel Kanser Sendromlarında Protein Kinazların Rolleri , Karsinogenez,Sürecindeki Sinyal Yolaklarını Hedefleyen Tedaviler,Kanserde Apoptotik Mekanizmalardaki Değişimlerin Önemi

Ders Kaynakları Cancer Biology Raymond W. Ruddon 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 10 6 60
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 6 60
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 10 6 60
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 6 60
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 389
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 15,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kanser ve tarihçesi Tartışmalı Ders
2 Kanser türleri ve özellikleri Tartışmalı Ders
3 Kanser nedenleri Tartışmalı Ders
4 Karsinogenezis Tartışmalı Ders
5 Protoonkogenler Tartışmalı Ders
6 onkogenler Tartışmalı Ders
7 Tümör supressör genler Tartışmalı Ders
8 Metastaz, invazyon ve anjiogenezis Tartışmalı Ders
9 Bazı kanser çeşitlerinin moleküler mekanizması Tartışmalı Ders
10 Kanser tanı yöntemleri Tartışmalı Ders
11 Günümüzdeki tedavi yöntemleri Tartışmalı Ders
12 Geliştirilmekte olan yöntemler ve son çalısmalar Tartışmalı Ders
13 Kanserden korunma Tartışmalı Ders
14 Sunum Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kanser hakkında temel bilgileri tanımlayabilme; Kanser çeşitlerini anlayabilme; Moleküler düzeyde kanser oluşumunu anlayabilme; Kanserden korunma, tanı ve tedavi yöntemlerini kavrayabilme; Kanserdeki genetik değişiklikleri tanımlayabilme ; Metastaz, invazyon ve anjiogenezis mekanizmalarını kavrayabilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kanser hakkında temel bilgileri tanımlayabilme; Kanser çeşitlerini anlayabilme; Moleküler düzeyde kanser oluşumunu anlayabilme; Kanserden korunma, tanı ve tedavi yöntemlerini kavrayabilme; Kanserdeki genetik değişiklikleri tanımlayabilme ; Metastaz, invazyon ve anjiogenezis mekanizmalarını kavrayabilme; - - - - - - - - - - - -