Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kanser Biyolojisi | BYT5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur EROĞLU |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sevide ŞENCAN |
Amaç |
Kanser nedenlerinin ve oluş mekanizmasının hücredeki moleküler değişimin anlaşılması tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Genetik İnstabilite Kavramı,Onkogenik Aktivasyon Mekanizmaları,Onkogenik Potansiyeldeki Büyüme Faktörleri,Hücre Döngüsü Ve Kontrol Mekanizmaları,Kanserde Tümörsüpresör Genlerin Önemi,Tümör Süpresör Genlerin Baskılanmasının Kanserdeki Önemi,Kanserde Dna Hasar Yanıtı Ve İlişkili Mekanizmalar,Hücre Proliferasyonu Ve Hücre Ölümü Arasındaki Dengenin Önemi,Reseptöre Bağımlı Tirozin Kinazların Tümör Oluşumundaki Rolleri, Nonreseptör Tirozin Kinazlar İle Sinyal İletim Yolları,Ailesel Kanser Sendromlarında Protein Kinazların Rolleri , Karsinogenez,Sürecindeki Sinyal Yolaklarını Hedefleyen Tedaviler,Kanserde Apoptotik Mekanizmalardaki Değişimlerin Önemi |
Ders Kaynakları |
Cancer Biology
Raymond W. Ruddon 2007
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 6 | 60 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 6 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 6 | 60 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 389 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 15,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kanser ve tarihçesi | Tartışmalı Ders |
2 | Kanser türleri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
3 | Kanser nedenleri | Tartışmalı Ders |
4 | Karsinogenezis | Tartışmalı Ders |
5 | Protoonkogenler | Tartışmalı Ders |
6 | onkogenler | Tartışmalı Ders |
7 | Tümör supressör genler | Tartışmalı Ders |
8 | Metastaz, invazyon ve anjiogenezis | Tartışmalı Ders |
9 | Bazı kanser çeşitlerinin moleküler mekanizması | Tartışmalı Ders |
10 | Kanser tanı yöntemleri | Tartışmalı Ders |
11 | Günümüzdeki tedavi yöntemleri | Tartışmalı Ders |
12 | Geliştirilmekte olan yöntemler ve son çalısmalar | Tartışmalı Ders |
13 | Kanserden korunma | Tartışmalı Ders |
14 | Sunum | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kanser hakkında temel bilgileri tanımlayabilme; Kanser çeşitlerini anlayabilme; Moleküler düzeyde kanser oluşumunu anlayabilme; Kanserden korunma, tanı ve tedavi yöntemlerini kavrayabilme; Kanserdeki genetik değişiklikleri tanımlayabilme ; Metastaz, invazyon ve anjiogenezis mekanizmalarını kavrayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kanser hakkında temel bilgileri tanımlayabilme; Kanser çeşitlerini anlayabilme; Moleküler düzeyde kanser oluşumunu anlayabilme; Kanserden korunma, tanı ve tedavi yöntemlerini kavrayabilme; Kanserdeki genetik değişiklikleri tanımlayabilme ; Metastaz, invazyon ve anjiogenezis mekanizmalarını kavrayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |