Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrobiyal Biyoteknoloji | BYT5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Mikroorganizmaların endüstriyel ve biyoteknolojik uygulamalı kullanım alanlarının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Atıkların mikrobiyal yolla arıtımı, Endüstriyel mikroorganizmaların özellikleri, Primer ve sekonder metabolitler, Endüstriyel boyutta fermentasyon ve scale-up, Antibiyotiklerin izolasyon ve karakterizasyonları, Penisilin ve Tetrasiklinlerin Endüstriyel üretimleri, Vitamin, amino asit ve enzimlerin endüstriyel boyutta üretimi ile biyodönüşüm, Vinegar (Sirke), Sitrik Asit ve diğer organik asitlerin endüstriyel boyutta üretimi, Mayalar ve endüstriyel yönden önemleri, Alkolve alkollü içeceklerin üretimi: Şarap, bira ve distillenmiş içecekler, Şapkalı mantar üretimi, Genetik mühendisliğinde kullanılan rekombinant DNA temelli yöntemler, Vektör sistemleri ve konaklar, Gen klonlama basamakları, Gen çipleri ve Genetik mühendisliğinin pratik uygulamaları |
Ders Kaynakları |
DERS NOTLARI
Brock Biology of Microorganisms, Madigan, Martinko and Parker, Prentice Hall. 2013. Industrial Microbiology: an introduction, Waites, Morgan, Rockey and Higton. John Wiley and Sons Limited. 2015. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atık su arıtımı ve arıtım tesisleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Atık suların mikrobiyal yolla arıtımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Endüstriyel mikroorganizmaların özellikleri ve onların primer ve sekonder metabolitleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Endüstriyel boyutta fermentasyon ve scale-up | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Antibiyotiklerin izolasyon ve karakterizasyonları (Penisilin ve Tetrasiklin) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Vitamin, amino asit ve enzimlerin endüstriyel boyutta üretimi ile biyodönüşüm | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Vinegar (Sirke), Sitrik Asit ve diğer organik asitlerin endüstriyel boyutta üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Mayalar ve endüstriyel yönden önemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Alkolve alkollü içeceklerin üretimi: Şarap, bira ve distillenmiş içecekler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Şapkalı mantar üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Genetik mühendisliğinde kullanılan rekombinant DNA temelli yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Vektör sistemleri ve konaklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Gen klonlama basamaklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Genetik mühendisliğinin pratik uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mikrobiyal biyoteknoloji alanında bilimsel bir makale sunumu yapma becerisini kazanır. | |||
İlgilenilen bir mikrobiyal biyoteknoloji konusunda detaylı bir literatür taraması yapma becerisini kazan | |||
Mikrobiyal biyoteknolojinin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikrobiyal biyoteknoloji alanında bilimsel bir makale sunumu yapma becerisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlgilenilen bir mikrobiyal biyoteknoloji konusunda detaylı bir literatür taraması yapma becerisini kazan | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mikrobiyal biyoteknolojinin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |