Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Hücre Biyolojisi | BYT5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı ve makale tartışmaları |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinem ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Sinem ÇAĞLAYAN |
Amaç |
Hızla ilerleyen günümüz biyoteknolojisi, gen mühendisliği yöntemlerinden faydalanır. Genetik manipülasyonların biyoteknolojiye uyarlanması ise yalnızca genetik materyalin değil, hücrenin bütünsel olarak anlaşılmasını; ayrıca hücre-hücre ve hücre-çevre ilişkilerini tanınmasını gerektirir. Bu ders kapsamında hücresel organizasyon, iletişim yolakları, temel genetik düzenlenme mekanizmaları ve bağışıklık sistemi ve fonksiyonları incelenecek olup, Biyoteknoloji A.B.D’da lisans üstü eğitimlerince başlayan öğrencilerin bu bilgileri kanser, gelişim, kalıtımsal ve metabolik hastalıklar gibi ilgili araştırma alanlarındaki son dönem bilimsel çalışmaların anlaşılması ve analizinde kullanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Canlılığın Orijini ve Makromoleküller; Hücre ve Hücresel Alt Yapılar; Hücresel Süreçler, Düzenlenme Mekanizmaları ve Aralarındaki İlişkiler |
Ders Kaynakları |
Alberts B., Bray D, Lewis J, Raff M, Roberts K, Watson JD. Molecular Biology of The Cell, Garland Publishing Inc.
Gerald K. Cell and molecular biology : concepts and experiments. Hoboken, NJ : John Wiley Lodish H., Berk A., Matsudaira P., Kaiser CA, Krieger M, Scott MP, Zipursky L, Darnell J. Molecular Cell Biology, W. H. Freeman. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücrenin Orijini ve Makromoleküller I | Tartışmalı Ders |
1 | Hücrenin Orijini ve Makromoleküller I | Tartışmalı Ders |
3 | Hücre ve Organeller: Özelleşmiş Fonksiyonlar-Hücre Görüntüleme Yöntemleri | Beyin Fırtınası |
4 | Hücre ve Organeller: Özelleşmiş Fonksiyonlar-Hücre Görüntüleme Yöntemleri II | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
9 | Özel Konular: Makale Tartışması | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. | |||
Güncel moleküler ve hücre biyolojisi teknik ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | |||
Hücresel süreçlerde kontrol mekanizmalarını kavrar. | |||
Hücre ve hücre-hücre, hücre-çevre ilişkilerine bütünsel yaklaşımın gerekliliğini kavrar. | |||
Literatür takip etmenin önemini ve sürekli öğrenmenin gerekliliğini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel moleküler ve hücre biyolojisi teknik ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücresel süreçlerde kontrol mekanizmalarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre ve hücre-hücre, hücre-çevre ilişkilerine bütünsel yaklaşımın gerekliliğini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Literatür takip etmenin önemini ve sürekli öğrenmenin gerekliliğini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |