EN
  • Anasayfa
  • BYT5027 Moleküler Mikrobiyal Sistematik (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5027 - Moleküler Mikrobiyal Sistematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moleküler Mikrobiyal Sistematik BYT5027 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR
Ders Veren Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR
Amaç

Mikroorganizmaların sınıflandırılmasında kullanılan yöntemler ve bu yöntemlerin özellikleri ders içeriğinde verilecektir. Mikroorganizmaları tanımak, hangi özelliklerine göre ayrıldığını bilmek bu organizmaların ne tür özelliklerinden faydalanılabileceğini de bize sunacaktır. Özellikle endüstriyel öneme sahip olan organizmaları ayırt etme ve bu organizmalardan faydalanma süreçlerini de görmeyi sağlayacağı için bu dersin açılması öngörülmüştür.

Ders İçeriği

Bakteriyal sınıflandırma, numerik taksonomi, kemotaksonomi, moleküler taksonomi, DNA-DNA hibridisazyonu

Ders Kaynakları Moleculer Idendification, Systematics and Population Structure of Prokaryotes-Erko Stanckebrandt
Molecular Biology Techniques-Walt Ream
Prokaryotes- Dworkin, Martin Falkow, S.; Rosenberg, E.; Schleifer, K.-H.; Stackebrandt,E.
Biology- Campbell Reece
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 4 2 8
Toplam İş Yükü (Saat) 195
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bakteriyal sistematiğin kökeni Ders
2 Sınıflandırma Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
3 Phenetik ve Filogenetik Sınıflandırmanın Karşılaştırılması Ders Tartışmalı Ders
4 İsimlendirme Ders Tartışmalı Ders
5 İdentifikasyon Ders Tartışmalı Ders
6 Prokaryotların Evrimi Ders Tartışmalı Ders
7 Tür kavramı Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Model taksonomiye dogru, Nümerik taksonomi Ders Tartışmalı Ders
10 Kemotaksonomi Ders Tartışmalı Ders
11 Moleküler sistematik Ders Tartışmalı Ders
12 Nükleik Asit Probları Ders Tartışmalı Ders
13 Tüm –Organizma Fingerprinting Ders Tartışmalı Ders
14 Genotipik ve fenotipik verilerin bütünlüğü Ders Tartışmalı Ders
15 DNA-DNA hibridizasyonu Ders Tartışmalı Ders
16 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sistematik nedir bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Nümerik taksonomiyi bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kemotaksonomiyi taksonomiyi bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Moleküler taksonomiyi bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tanımlamayı bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Sistematik nedir bilir. 4 5 4 3 5 5 3 5 4 5 5 4
Nümerik taksonomiyi bilir. 4 5 4 3 5 5 3 5 4 5 5 4
Kemotaksonomiyi taksonomiyi bilir. 5 5 4 3 5 5 3 5 4 5 5 4
Moleküler taksonomiyi bilir. 5 5 4 3 5 5 3 5 4 5 5 4
Tanımlamayı bilir. 4 5 4 3 5 5 3 5 4 5 5 4