Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Mikrobiyal Sistematik | BYT5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR |
Ders Veren | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR |
Amaç |
Mikroorganizmaların sınıflandırılmasında kullanılan yöntemler ve bu yöntemlerin özellikleri ders içeriğinde verilecektir. Mikroorganizmaları tanımak, hangi özelliklerine göre ayrıldığını bilmek bu organizmaların ne tür özelliklerinden faydalanılabileceğini de bize sunacaktır. Özellikle endüstriyel öneme sahip olan organizmaları ayırt etme ve bu organizmalardan faydalanma süreçlerini de görmeyi sağlayacağı için bu dersin açılması öngörülmüştür. |
Ders İçeriği |
Bakteriyal sınıflandırma, numerik taksonomi, kemotaksonomi, moleküler taksonomi, DNA-DNA hibridisazyonu |
Ders Kaynakları |
Moleculer Idendification, Systematics and Population Structure of Prokaryotes-Erko Stanckebrandt
Molecular Biology Techniques-Walt Ream Prokaryotes- Dworkin, Martin Falkow, S.; Rosenberg, E.; Schleifer, K.-H.; Stackebrandt,E. Biology- Campbell Reece |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bakteriyal sistematiğin kökeni | Ders |
2 | Sınıflandırma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
3 | Phenetik ve Filogenetik Sınıflandırmanın Karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İsimlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İdentifikasyon | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Prokaryotların Evrimi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Tür kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Model taksonomiye dogru, Nümerik taksonomi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Kemotaksonomi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Moleküler sistematik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Nükleik Asit Probları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Tüm –Organizma Fingerprinting | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genotipik ve fenotipik verilerin bütünlüğü | Ders Tartışmalı Ders |
15 | DNA-DNA hibridizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sistematik nedir bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Nümerik taksonomiyi bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kemotaksonomiyi taksonomiyi bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Moleküler taksonomiyi bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tanımlamayı bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistematik nedir bilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Nümerik taksonomiyi bilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Kemotaksonomiyi taksonomiyi bilir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Moleküler taksonomiyi bilir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Tanımlamayı bilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |