Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Viroloji | BYT5067 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Moleküler virolojinin temel kavramları yanında, sınıflandırılması, santral dogma mekanizmaları ve bunların moleküler temellerinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Virusların genel ve morfolojik özellikleri, sınıflandırması, replikasyon, transkripsiyon ve translasyon mekanizmaları |
Ders Kaynakları |
Virolojinin Temelleri (Ed. Flint, J)
Moleküler Klinik ve Tanısal Viroloji (Ed. Ustaçelebi, Ş) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Virüsler ve virolojinin tarihsel gelişimi | Ders |
2 | Virüslerin morfolojik yapıları | Ders |
3 | Virüslerin sınıflandırılmaları | Ders |
4 | Virüs-konak ilişkileri ve replikasyonu | Ders |
5 | Virüslerde genom ve gen ekspresyonu | Ders |
6 | Virüs enfeksiyonları | Ders |
7 | Viral patogenezis | Ders |
8 | İmmün cevap ve viral kontrol | Ders |
9 | Aşılar | Ders |
10 | Diğer antiviral stratejiler | Ders |
11 | Virolojide kullanılan güncel yöntemler | Ders |
12 | Seminer 1 | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Seminer 2 | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Seminer 3 | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Virüslerin temel özellikleri konularında detaylı bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Virüs konak etkileşimlerini detaylı olarak öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Virüslerin insan hayatındaki önemi konularında detaylı literatür araştırması yapar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sınıf arkadaşları ile birlikte güncel viroloji konularında yapılan tartışmalara katılır. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Virüslerin temel özellikleri konularında detaylı bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Virüs konak etkileşimlerini detaylı olarak öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Virüslerin insan hayatındaki önemi konularında detaylı literatür araştırması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıf arkadaşları ile birlikte güncel viroloji konularında yapılan tartışmalara katılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |