Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | BYT5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Erhan APTULLAHOĞLU |
Amaç |
Yüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
Ders İçeriği |
Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme Belirlenen tarihte seminer sunumu ve anlatımı |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seminer konusunun danışman ile belirleme | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
1 | Seminer konusunun danışman ile belirleme | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim |
3 | Literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim |
3 | Literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim |
3 | Literatür taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel bir konu üzerinde araştırma yapmak ve topluluk önünde bu konuyu sunmak | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel bir konu üzerinde araştırma yapmak ve topluluk önünde bu konuyu sunmak | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | - | - | - | - | - | - | - |