Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Biyoçeşitlilik ve Uygulamaları | BYT5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hayri SAĞLAM |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sinem ÖZTÜRK ERDEM |
Amaç |
Kültür bitkilerinde gözlemlenen varyabilitenin oluşumu ile bunların ıslah amaçlı kullanımı arasındaki köprünün kurulması amaçlanmıştır. Öğrencilerin genetik kaynaklar, genetik çeşitlilik, ekosistem çeşitliliği ve işlevsel çeşitlilik konularında yeterli bilgi birikimine sahip olmaları amaçlanmaktadır. Dersin hedefi öğrencilerin genetik kaynakların yönetimi konusunda yeterli hale gelmeleridir. |
Ders İçeriği |
Biyoçeşitlilik ve önemi. Biyoçeşitliliğin oluşumu ve evrim teorisi. Biyoçeşitliliğin çevresel değeri. Gen merkezi kavramı ve anlamı, bitkilerin yayılışı. Önemli gen merkezleri ve özellikleri. Genetik kaynakların belirlenmesi ve karakterizasyonu. Genetik kaynakların toplanması. Biyoçeşitliliğin korunması ve sürdürülebilirliğinin önemi. Dünyada ve ülkemizde yapılan genetik kaynak koruma çalışmaları. Genetik kaynakların ıslah açısından değeri. Genetik kaynak bilinci oluşturma |
Ders Kaynakları |
C. Leveque, J-C Mounolou, 2013, Biyoçeşitlilik
S. Şehirali, A. M. Özgen, 2012, Bitkisel Gen Kaynakları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Biyoçeşitlilik ve önemi | Tartışmalı Ders |
3 | Biyoçeşitliliğin oluşumu ve evrim teorisi | Tartışmalı Ders |
4 | Biyoçeşitliliğin çevresel değeri | Tartışmalı Ders |
5 | Gen merkezi kavramı ve anlamı, bitkilerin yayılışı | |
6 | Önemli gen merkezleri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
7 | Genetik kaynakların tarımsal açıdan önemi | Tartışmalı Ders |
8 | Genetik kaynakların belirlenmesi ve karakterizasyonu | Tartışmalı Ders |
9 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
10 | Genetik kaynakların toplanması | Tartışmalı Ders |
11 | Biyoçeşitliliğin korunması ve sürdürülebilirliğinin önemi | Tartışmalı Ders |
11 | Biyoçeşitliliğin korunması ve sürdürülebilirliğinin önemi | Tartışmalı Ders |
13 | Dünyada ve ülkemizde yapılan genetik kaynak koruma çalışmaları | |
13 | Dünyada ve ülkemizde yapılan genetik kaynak koruma çalışmaları | |
15 | Genetik kaynakların ıslah açısından değeri | Tartışmalı Ders |
16 | Genetik kaynak bilinci oluşturma | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler Genetik Kaynakların önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gen merkezi kavramını, önemini ve önemli gen merkezlerinin özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye' de ve Dünyada yapılan genetik kaynak koruma çalışamalarını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler Genetik Kaynakların önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gen merkezi kavramını, önemini ve önemli gen merkezlerinin özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye' de ve Dünyada yapılan genetik kaynak koruma çalışamalarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |