Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Biyoteknoloji | BYT5039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz tüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinem ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyoteknolojik uygulamalar için biyomedikal araştırmanın değeri hakkında geniş bir anlayışa sahip olmak. |
Ders İçeriği |
Hastalıkları tedavi etmeye ve önlemeye yardımcı olan farmasötik ve teşhis ürünlerini araştırmak ve üretmek için canlı hücrelerin ve hayvan modellerinin nasıl kullanıldığına dair bir genel bakış sağlayacaktır. Bu kurs, entegre ve çok disiplinli bir yaklaşımın, hastalık oluşumu ve tdavisi anlayışına nasıl yeni bakış açıları sağlandığının farkındalığını oluşturacaktır. |
Ders Kaynakları |
Güncel literatür
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Biyoteknoloji: Genel Bakış | Tartışmalı Ders |
2 | Tıbbi Biyoteknoloji: Genel Bakış II | Tartışmalı Ders |
3 | Dizileme Teknolojileri | Tartışmalı Ders |
4 | Dizileme Teknolojileri II | Tartışmalı Ders |
5 | Genomun Yeniden Kurgulanması | Tartışmalı Ders |
6 | Genomun Yeniden Kurgulanması II | Tartışmalı Ders |
7 | Kök hücreler | Tartışmalı Ders |
8 | Kök hücreler; Rejeneratif Tıp | Tartışmalı Ders |
9 | Hastalık modellemeleri ve ilaç keşiflerinde İPCs teknolojisinin kullanımı | Tartışmalı Ders |
10 | Farmasötik biyoteknoloji | Tartışmalı Ders |
11 | Sentetik biyoloji | Tartışmalı Ders |
12 | Hücre dışı veziküller | Tartışmalı Ders |
13 | Biyoteknoloji ve hücre terapisinde hücre dışı mikroveziküllerin kullanımı | Tartışmalı Ders |
14 | Omics teknolojileri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoteknolojik uygulamalar için biyomedikal araştırmanın değeri hakkında geniş bir anlayışa sahip olmak. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İlaç ve hedef keşfi, aşı geliştirme, biyofarmasötikler, transgenik uygulamalar, gen tedavisi, kök hücre araştırmaları ve doku mühendisliği dahil olmak üzere biyomedikal araştırma alanlarında en son teknolojiyi anlamak. Tıpta biyoteknolojik uygulamaların mevcut sınırlamaları ve gelecekteki beklentileri hakkında bilgi. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoteknolojik uygulamalar için biyomedikal araştırmanın değeri hakkında geniş bir anlayışa sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlaç ve hedef keşfi, aşı geliştirme, biyofarmasötikler, transgenik uygulamalar, gen tedavisi, kök hücre araştırmaları ve doku mühendisliği dahil olmak üzere biyomedikal araştırma alanlarında en son teknolojiyi anlamak. Tıpta biyoteknolojik uygulamaların mevcut sınırlamaları ve gelecekteki beklentileri hakkında bilgi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |