Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Zararlı Maden Artıkları ve Arıtma Yöntemleri | BYT5064 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
1-Maden çıkarımı ve cevher hazırlama işlemleri sırasında atıkların oluşumu 2- Artıkların ekonomik değerleri ve geri kazanımı 3- Cevher hazırlama ve metalujik atıkların değerlendirilmesi ve geri kazanım yöntemleri 4- Cevher zenginleştirme ile atıkların sanayi hammaddesi olarak faydalanıldığı örnek uygulamalar 5-Özellikle altın madenciliği ve diğer madenlerde kullanılan zararlı atıkların toksik etkilerini önleme yöntemleri |
Ders İçeriği |
Metalik madenler (kurşun, çinko, bakır, krom, demir ve diğerleri) toksik etkileri, Asit maden drenajı, Değerli metal kazanımı, altın ve gümüş madenciliği, siyanür liçi (yığın, tank ve yerinde liç), uranyum cevheri kazanımı ve çıkan artıkların geri kazanımı, düşük tenörlü artıkların geri kazanımı, metalurjik tesislerden çıkan artıkların geri kazanımı |
Ders Kaynakları |
Shreve R.N., Brink J.A., 1977, Chemical Process Industries (Fourth Edition), 814 pages
Wills, B.A, 1997, Mineral Processing technology, 486 pages |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kurşun-çinko cevheri artıkların geri kazanımı ve toksik etkilerinin önlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bakır, demir ve komplex yapılı (sülfürlü) artıkların geri kazanımı ve toksik etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Asit maden drenajı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Zararlı artıklar (endüstriyel ve metalurjik tesis) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Zararlı artıkların toksik etkileri (endüstriyel ve metalurjik tesis) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Düşük tenörlü cevherler ve tesis artıkları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Tesis atık çamurlarından ağır metallerin giderilmesi konusunda en son gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Siyanür liçi (Altın-Gümüş ) madenciliği artıklarının toksik etkilerinin önlenmesi, Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Siyanür liçi ve geri kazanım imkanları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Platin ve uranyum madenciliği ve zararlı etkilerin önlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Platin ve uranyum madenciliği ve zararlı etkilerin önlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Nadir toprak elementlerinin gerikazanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Nadir toprak elementlerinin gerikazanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Konu tekrarı, Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1. Düşük tenörlü maden artıkları geri kazanım | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
2. Baz metallerin neler olduklarını ve özellikleri hakkında bilgi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
3. Siyanür liçi hakkında bilgi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
4. Asit maden drenajının amacı ve uygulamaları | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
5. Cevher hazırlama artıkların geri kazanım örneklerinin irdelenmesi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Düşük tenörlü maden artıkları geri kazanım | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
2. Baz metallerin neler olduklarını ve özellikleri hakkında bilgi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3. Siyanür liçi hakkında bilgi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
4. Asit maden drenajının amacı ve uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
5. Cevher hazırlama artıkların geri kazanım örneklerinin irdelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |