Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kanser Araştırma Yöntemleri | BYT5069 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Dönemsel şartlara göre yüz yüze veya uzaktan eğitim şeklinde. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Erhan APTULLAHOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Kanser araştırmalarında kullanılan temel ve bazı ileri seviye tekniklerin translasyonel bir bakış açısıyla lisansüstü öğrencilere aktarılması ve bu tür araştırmaları bağımsız yürütebilmeleri için bir temel oluşturulması. |
Ders İçeriği |
1) Dersin tanımı ve kanserle ilgili genel kavramlar 2)Kanser tarama programları ve testleri, kalıtımsal/çevresel karsinogenez 3) Klinik tanıda kullanılan yöntemler 4) Kanser araştırmasında kullanılan modeller (in-vivo, in-vitro ve ex-vivo modeller) (2 hafta) 5) Kanser araştırmalarında hücre kültürü ve ilişkili teknikler 6) Kanser araştırmalarında moleküler yöntemler (2 hafta) 7) Akış sitometrisi tekniği ve kanser araştırmalarında kullanımı 8) Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması 9) Kanser ilacı geliştirme süreçleri 10) Seçilen makalelerin öğrenciler ile birlikte tartışılması (3 hafta) |
Ders Kaynakları |
1. Tumor Models in Cancer Research, Beverly A. Teicher, Humana Pres.
2. Molecular Biology of Cancer: Mechanisms, Targets, and Therapeutics.Lauren Pecorino, Oxford Pres.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve kanserle ilgili genel kavramlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Kanser tarama programları ve testleri, kalıtımsal/çevresel karsinogenez | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Klinik tanıda kullanılan yöntemler | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Kanser araştırmasında kullanılan modeller (in-vivo, in-vitro ve ex-vivo modeller) | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Kanser araştırmasında kullanılan modeller (in-vivo, in-vitro ve ex-vivo modeller) (2) | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Kanser araştırmalarında hücre kültürü ve ilişkili teknikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Kanser araştırmalarında hücre kültürü ve ilişkili teknikler (2) | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Kanser araştırmalarında moleküler yöntemler | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Kanser araştırmalarında moleküler yöntemler (2) | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Akış sitometrisi tekniği ve kanser araştırmalarında kullanımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Kanser ilacı geliştirme süreçleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Seçilen makalelerin öğrenciler ile birlikte tartışılması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Seçilen makalelerin öğrenciler ile birlikte tartışılması (2) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kanser araştırmalarında kullanılan yöntemleri bilir ve literatürden okuyarak anlayabilir ve yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kanserin moleküler düzeyde tanımlanmasına ve araştırılmasına olanak sağlayan yöntemleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kanser ilacı geliştirmeye yönelik yürütülen klinik öncesi ve klinik süreçleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kanser araştırmalarında kullanılan yöntemleri bilir ve literatürden okuyarak anlayabilir ve yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kanserin moleküler düzeyde tanımlanmasına ve araştırılmasına olanak sağlayan yöntemleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kanser ilacı geliştirmeye yönelik yürütülen klinik öncesi ve klinik süreçleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |