Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Biyokimya | BYT5073 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Fatih TOZOĞLU |
Amaç |
Moleküler Biyoloji ve Biyokimyada seçilen konular ile ilgili ileri bilimsel yeterliliği kazandırmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Karbonhidrat, lipid, protein, enzim, su ve sulu çözeltiler, hormonlar, virüsler, nükleik asitler |
Ders Kaynakları |
Biyokimya, E. Edip Keha and Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi , Erzurum, 2010
Harper's Illustrated Biochemistry, by R.K. Murray et al., 28th edition, 2009 (ISBN 10-07-162591-3) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyokimyaya Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Su ve Sulu Çözeltiler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Tampon Çözeltiler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karbonhidratlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karbonhidratlar | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Proteinler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Proteinlerin Sindirimi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Enzimler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Lipidler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Hormonlar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Vitaminler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Nükleik Asitler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |