Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Canlı Polimerleşme Kimyası | BYT5079 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | |
Amaç |
Sentez öncesi polimer molekül ağırlığı ve yapısını planlamak, dar moleküler ağırlık dağılımlı polimer sentezini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Giriş, genel tanımlar, kondenzasyon ve katılma polimerizasyonlarına genel bakış, Canlı polimerleşme kimyası, canlı anyonik polimerleşme, canlı katyonik polimerleşme, radikalik canlı polimerleşme yöntemleri. Grup transfer polimerizasyonu, atom transfer radikal polimerizasyonu (ATRP veya TMMRP), canlı oksianyonik polimerleşme, ROMP, NMRP, RAFT, CCTP. |
Ders Kaynakları |
Handbook of Polymer Synthesis, H.R. Kricheldorf, O. Nuyken, G. Swift, 2nd Ed. Marcel Denkel, New York. 2005
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, genel tanımlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Kondenzasyon polimerizasyonlarına genel bakış | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Katılma polimerizasyonlarına genel bakış | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Canlı polimerleşme kimyası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Canlı polimerleşme kimyası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Canlı anyonik polimerleşme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Canlı katyonik polimerleşme | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
8 | Radikalık canlı polimerleşme yöntemleri, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Grup transfer polimerizasyonu (GTP) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Atom transfer radikal polimerizasyonu (ATRP veya TMMRP) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
10 | Atom transfer radikal polimerizasyonu (ATRP veya TMMRP) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
12 | Canlı oksianyonik polimerleşme RAFT, CCTP | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
13 | ROMP, NMRP | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | RAFT, CCTP | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1. Sentez öncesi polimer molekül ağırlığı ve yapısını planlayabilir ve gerekli hesaplamaları yapabilirler, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Kontrollü olarak istenilen mol ağırlıkta dar moleküler ağırlık dağılımlı olarak polimer sentezi gerçekleştirebilirler, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Monomere uygun canlı polimerleşme tekniği belirleyebilirler, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yaygın ve etkin kullanılan grup transfer polimerizasyonu, atom transfer radikal polimerizasyonu, canlı oksianyonik polimerleşme, ROMP, RAFT gibi yöntemlere aşinalık kazanırlar ve pratik yapma imkânı elde ederler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Sentez öncesi polimer molekül ağırlığı ve yapısını planlayabilir ve gerekli hesaplamaları yapabilirler, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kontrollü olarak istenilen mol ağırlıkta dar moleküler ağırlık dağılımlı olarak polimer sentezi gerçekleştirebilirler, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Monomere uygun canlı polimerleşme tekniği belirleyebilirler, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaygın ve etkin kullanılan grup transfer polimerizasyonu, atom transfer radikal polimerizasyonu, canlı oksianyonik polimerleşme, ROMP, RAFT gibi yöntemlere aşinalık kazanırlar ve pratik yapma imkânı elde ederler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |