Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Polimer Kimyasının Temelleri | BYT5080 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | |
Amaç |
Günlük yaşantımızda önemli yer tutan polimerlerin anlam ve önemini kavratma, polimer malzemelerin tasarım, sentez ve karakterizasyonları konularında derinlemesine bilgiler edinmelerini sağlama, polimerlerin özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması, polimer kimyası hakkında yeterli donanıma sahip bireylerin yetişmesi ve sektörün ihtiyacına hitap etmelerinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
Giriş, tanımlar, adlandırma, polimer kullanım alanları, taktisite, polimer yapıları ve sınıflandırma, Molekül ağırlıkları, polimerlerin fiziksel özellikleri; kristallenme, Dc, Tm ve Tg, viskozite, basamaklı polimerizasyon, serbest radikal polimerizasyon, anyonik polimerizasyon, katyonik polimerizasyon, Zeigler-Natta polimerizasyonu, halka açılması polimerleşmesi, Kopolimerleşme ve kopolimerler, Polimerleşme teknikleri: Kütle, çözücü, dispersiyon, süspansiyon, emülsiyon polimerleşmeleri. |
Ders Kaynakları |
Polimer Kimyası (M. Saçak, Gazi yayınları)
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, genel tanımlar, adlandırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Polimer yapıları ve sınıflandırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Polimer kullanım alanları, taktisite, molekül ağırlıkları, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Polimerlerin fiziksel özellikleri; kristallenme, Dc, Tm ve Tg | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Viskozite | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Basamaklı polimerizasyon, serbest radikal polimerizasyon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Anyonik polimerizasyon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | katyonik polimerizasyon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Zeigler-Natta polimerizasyonu, halka açılması polimerleşmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | Kopolimerleşme ve kopolimerler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
11 | Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Kütle ve çözelti, polimerleşmeleri. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Dispersiyon polimerleşmeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Süspansiyon polimerleşmeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Diğer teknolojik polimerleşme teknikleri: Emülsiyon polimerleşmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geniş bir aralıkta polimerleri tanırlar, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mol ağırlık hesaplayabilirler ve moleküler ağırlıkların önemini kavrarlar, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Polimerlerin katı hal özelliklerini tanımlar, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Basamaklı ve zincir polimerizasyon kinetiğini bilir, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anyonik ve serbest radikal polimerizasyon arası kıyaslama yapar, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geniş bir aralıkta polimerleri tanırlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mol ağırlık hesaplayabilirler ve moleküler ağırlıkların önemini kavrarlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Polimerlerin katı hal özelliklerini tanımlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basamaklı ve zincir polimerizasyon kinetiğini bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anyonik ve serbest radikal polimerizasyon arası kıyaslama yapar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |