Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanopartikül Sentezi | BYT5081 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Amaç |
Nano boyutta polimer malzemelerin tasarım, sentez ve karakterizasyonları konularında derinlemesine bilgiler edinilmesinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
Nano-parçacıkların sentezi için yeni yöntemler. Polimer nanopartikül teknolojisi. Lateks teknolojisi (emülsiyon, süspansiyon ve dispersiyon polimerizasyonları). Çapraz bağlı nano yapılı polimerler, nanojeller mikrojeller, SCL miseller, polimer katkılı nanokompozitler, nano katalizorler, nano-gözenekli malzemeler, diğer nanomalzemelerin sentez ve karakterizasyonları. |
Ders Kaynakları |
Nanomaterials: From Research to Appl., 2006, H.Sonoko ve ark..
Nanomaterials and Nanochemistry, 2006, C. Br´echignac P. Houdy M. Lahmani, Berlin, France. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, genel tanımlar, adlandırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Nanoteknolojiye giriş ve ön kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Nanoyapıların sınıflandırılması ve malzeme özelliği-yapısal ilişki | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Nano parçacıkların sentezi için yeni yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Polimer nanopartikül teknolojisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Lateks teknolojisi: Emülsiyon polimerizasyonları ile lateksler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Lateks teknolojisi: Dispersiyon polimerizasyonu ile lateksler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Lateks teknolojisi: Süspansiyon polimerizasyonu ile lateksler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Çapraz bağlı nano yapılı polimerler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | SCL miseller ve sentezleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
11 | Nanojeller, mikrojellerin sentezi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Hidrojellerin sentezi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Metaloksit nano yapıların sentezi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Nano katalizorler, nano-gözenekli malzemeler, diğer nanomalzeme sentez ve karakterizasyonları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günümüz nanopartikül teknolojisi kavramını anlarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Nano partikül sentez metotları hakkında bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Nano partikül sentez metotları hakkında deneyim sahibi olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ebat değişikliğinin yarattığı uygulamadaki kolaylık ve zararları fark eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günümüz nanopartikül teknolojisi kavramını anlarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nano partikül sentez metotları hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nano partikül sentez metotları hakkında deneyim sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ebat değişikliğinin yarattığı uygulamadaki kolaylık ve zararları fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |