Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyokütle Esaslı Karbon Malzemelerin Üretimi ve Uygulamaları | BYT5084 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyokütle türleri ve özellikleri hakkında bilgi vermek; Karbonlu malzeme çeşitleri ve karakteristik özelliklerini öğretmek; Biyokütle esaslı karbonlu malzeme üretim yöntemlerini açıklamak; Biyokütle esaslı karbonlu malzemelerin kullanıldığı potansiyel uygulama alanları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Biyokütle tanımı ve biyokütle çeşitleri. Karbon malzemelerin sınıflandırılması ve tanımlanması. Günümüzde kullanılan önemli karbon malzemeler: aktif karbon, karbon siyahı, karbon fiber, fulleren, nanotüp, grafen yapılar, karbon köpük. İleri karbon malzemelerin üretim teknikleri ve biyokütle esaslı malzemelerin hazırlanması. Karbonlu malzemelerin toprak iyileştiricisi, fotokatalizör, membran ayırma, adsorpsiyon, katalizör desteği, yakıt pili, elektrokimyasal kapasitör uygulamalarında kullanılması. |
Ders Kaynakları |
1. M. Inagaki, F. Kang, M. Toyoda, H. Konno, “Advanced Materials Science and Engineering of Carbon”, Elsevier, 2014.
2. Karbon bilimi ile ilgili bilimsel dergiler: Carbon, New Carbon Materials, Fuel, Microporous and Mesoporous Materials, Energy and Fuels. 3. P. Delhaes, “Carbon-based Solids and Materials”, John Wiley & Sons, 2011. 4. P. Serp, J.L.Figueiredo, “Carbon Materials for Catalysis”, John Wiley & Sons, New Jersey, 2009. 5. P.Morgan, Carbon Fibers and their Composites”, Taylor and Francis, 2005. 6. C. Barrett, W.D. Nix, A.S. Tetelman, NJ, The Principles of Engineering Materials, Prentice- Hall, NJ, Scientific Journals on Carbon Materials |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 2 | 16 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyokütle tanımı ve biyokütle çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Karbon malzemelerin terminolojisi. Karbon oluşumu. Karbon izotopları ve allotropları. Karbonun formları (katı, sıvı ve gaz). Karbon yapısı ve özellikleri. Makro-mikro-nanoyapı, yığın özellikleri ve yüzey özellikleri. Geçmişten günümüze karbon yapıların gelişimi. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Aktif karbon üretimi ve yapısal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karbon siyahı üretimi ve yapısal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Karbon nanotüp üretimi ve yapısal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Karbon fiber üretimi ve yapısal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Karbon köpük üretimi ve yapısal özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Toprak iyileştiricisi ve organik gübre olarak karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Fotokatalizör uygulamalarında karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Membran ayırma uygulamalarında karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Molekül ve iyonların adsorplanması uygulamalarında karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Katalizör desteği uygulamalarında karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yakıt pili uygulamalarında karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Elektrokimyasal kapasitör uygulamalarında karbon malzemelerin kullanımı ve ilgili makalelerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karbonlu malzemelerin uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyokütle çeşitlerini bilir; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karbon malzemelerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karbon malzemelerin özelliklerini ayrıntılı olarak bilir ve karakteristik özelliklerini değerlendirir; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı biyokütle öncü maddelerinden karbon malzeme üretim yöntemlerini öğrenir; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karbonlu malzemelerin uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 |
Biyokütle çeşitlerini bilir; | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Karbon malzemelerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur; | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Karbon malzemelerin özelliklerini ayrıntılı olarak bilir ve karakteristik özelliklerini değerlendirir; | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 |
Farklı biyokütle öncü maddelerinden karbon malzeme üretim yöntemlerini öğrenir; | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 |