Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknoloji ve Bitki Genetiği | BYT5085 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki biyoteknolojisi ve genetikte temel kavramları açıklamak; Organizma yaşamında kalıtım, hücre, DNA, Kromozomların yapısını öğrenmek, Gene gen teorisi hakkında bilgi vermek, Kalıtım-Çevre interaksiyonunu açıklamak, Genetik çalışmalarda biyoteknolojik uygulamaları öğrenmek ve önemini kavratmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Biyoteknoloji ve genetikte temel kavramlar, Van Der Plank Gene Gen teorisi, genetik çevre interaksiyonu, Kalıtımla ilgili temel kavramlar, Mendel kanunları, gen aktarımı, Bitkilerde Gen Transformasyon Teknikleri/ Bitkilerde Islah Doku kültürünün kullanımı, Moleküler Bitki Islahının Herbisitlere, Hastalıklara, Strese, Zararlılara Karşı Kullanılması, Genetik Markörler ve Analiz Metotlarının bitki ıslahındaki yeri, Biyoetik ve GDO. |
Ders Kaynakları |
Molecular Biology of the Cell, Alberts B ve ark, 2002
Plant Molecular Breeding (Editor: H. John Newbury)(2003) Moleküler Biyoloji, Ahmet Yıldırım, Fevzi Bardakçı, Mehmet Karataş, Bahattin Tanyolaç, Nobel Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoyeknoloji ve bitki genetiğinde temel kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Gen, allel tanımları; Genetik çeşitliliğe etki eden faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
3 | DNA replikasyon mekanizmaları; DNA replikasyonunun kromozomlarda başlaması ve sonuçlanması; Rekombinasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Mutasyon neden ve tipleri; DNA tamir mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
5 | Transkripsiyon mekanizması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
6 | Gene-gen teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
7 | Klasik ve Modern bitki ıslahı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | Moleküler Biyoloji tekniklerine genel bakış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | Doku Kültürü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Bitki Islahı- Hastalıklara dayanıklılık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Bitki ıslahı-Strese dayanıklılık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Genetik Markörler ve Analiz Metotlarının bitki ıslahındaki yeri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Genetikte yeni gelişmeler 1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Genetikte yeni gelişmeler 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel genetik kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Biyoteknolojik çalışmaları öğrenir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Temel bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri öğrenirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler modern bitki ıslahında kullanılan methodları açıklayabilirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel genetik kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknolojik çalışmaları öğrenir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler modern bitki ıslahında kullanılan methodları açıklayabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |