EN
  • Anasayfa
  • BYT5085 Biyoteknoloji ve Bitki Genetiği (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT5085 - Biyoteknoloji ve Bitki Genetiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoteknoloji ve Bitki Genetiği BYT5085 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Ders Veren
Amaç

Bitki biyoteknolojisi ve genetikte temel kavramları açıklamak; Organizma yaşamında kalıtım, hücre, DNA, Kromozomların yapısını öğrenmek, Gene gen teorisi hakkında bilgi vermek, Kalıtım-Çevre interaksiyonunu açıklamak, Genetik çalışmalarda biyoteknolojik uygulamaları öğrenmek ve önemini kavratmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Biyoteknoloji ve genetikte temel kavramlar, Van Der Plank Gene Gen teorisi, genetik çevre interaksiyonu, Kalıtımla ilgili temel kavramlar, Mendel kanunları, gen aktarımı, Bitkilerde Gen Transformasyon Teknikleri/ Bitkilerde Islah Doku kültürünün kullanımı, Moleküler Bitki Islahının Herbisitlere, Hastalıklara, Strese, Zararlılara Karşı Kullanılması, Genetik Markörler ve Analiz Metotlarının bitki ıslahındaki yeri, Biyoetik ve GDO.

Ders Kaynakları Molecular Biology of the Cell, Alberts B ve ark, 2002
Plant Molecular Breeding (Editor: H. John Newbury)(2003)
Moleküler Biyoloji, Ahmet Yıldırım, Fevzi Bardakçı, Mehmet Karataş, Bahattin Tanyolaç, Nobel Yayıncılık
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoyeknoloji ve bitki genetiğinde temel kavramlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
2 Gen, allel tanımları; Genetik çeşitliliğe etki eden faktörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
3 DNA replikasyon mekanizmaları; DNA replikasyonunun kromozomlarda başlaması ve sonuçlanması; Rekombinasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
4 Mutasyon neden ve tipleri; DNA tamir mekanizmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
5 Transkripsiyon mekanizması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
6 Gene-gen teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
7 Klasik ve Modern bitki ıslahı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
8 Moleküler Biyoloji tekniklerine genel bakış Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
9 Doku Kültürü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
10 Bitki Islahı- Hastalıklara dayanıklılık Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
11 Bitki ıslahı-Strese dayanıklılık Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
12 Genetik Markörler ve Analiz Metotlarının bitki ıslahındaki yeri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
13 Genetikte yeni gelişmeler 1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
14 Genetikte yeni gelişmeler 2 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel genetik kavramlarını tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Biyoteknolojik çalışmaları öğrenir ve uygular Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Temel bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri öğrenirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler modern bitki ıslahında kullanılan methodları açıklayabilirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler temel genetik kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - -
Biyoteknolojik çalışmaları öğrenir ve uygular - - - - - - - - - - - -
Temel bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri öğrenirler - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler modern bitki ıslahında kullanılan methodları açıklayabilirler - - - - - - - - - - - -