Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Markörler ve Bitki Islahında Kullanımı | BYT5086 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki Islahı ve Moleküler Markör stratejilerini kombine ederek açıklamak; Gen kaynaklarının karakterizasyonu hakkında bilgi vermek, Gen kaynaklarının korunmasının önemini kavratmak, Markör destekli seleksiyon alışmaları hakkında bilgi vermek, Islah ve genetik gibi konularda çalışan öğrencilere temel bilgiler edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bitki Islahı ve Moleküler Markör stratejilerini kombine ederek açıklamak; Gen kaynaklarının karakterizasyonu hakkında bilgi vermek, Gen kaynaklarının korunmasının önemini kavratmak, Markör destekli seleksiyon çalışmaları hakkında bilgi vermek, Islah ve genetik gibi konularda çalışan öğrencilere temel bilgiler edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Genomics-Assisted Crop Improvement, Volume 1(Editor: Rajeev K. Varshney,
Roberto Tuberosa) (2007)
Genome Mapping and Molecular Breeding in Plants(Fruits and Nuts) (Editor:Chittaranjan Kole)(2007) Plant Molecular Breeding (Editor: H. John Newbury)(2003) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarım Bitkileri, Biyoçeşitlilik, Transgenik Bitkiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
2 | Islah çalışmalarında moleküler markörlerin önemi, markör uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
3 | Bitki ıslah tanımı, ıslah metotları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Nükleik Asit İzolasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
5 | PCR (Polimerase Chain Reaction) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | PCR’a dayalı moleküler markörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | PCR’a dayalı moleküler markörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
8 | PCR’a dayalı moleküler markörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
9 | Yeni Nesil Sekanslama Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
10 | DNA Barkodlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Marköre Dayalı Seleksiyon (MAS) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Gen kaynaklarının tanımlanması, korunması ve filogenetik analizler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Haritalama Yaklaşımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Dizi Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Markör destekli seleksiyonu öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Gen kaynaklarının tanımlanması ve korunmasının önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Markör uygulamalarında kullanılan teknikleri öğrenir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Moleküler Markörleri tanımlar | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Markör destekli seleksiyonu öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gen kaynaklarının tanımlanması ve korunmasının önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki ıslahı ve ıslah yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Markör uygulamalarında kullanılan teknikleri öğrenir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Moleküler Markörleri tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |