Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | MUD223 | 3 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Amaç, yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik. Yönetim ve Organizasyon.
Tamer, Koçel. İşletme Yöneticiliği M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik. Yönetim ve Organizasyon. Tamer, Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Tarihi ve temel kavramlar | Ders |
2 | Yöneticiler ve Yönetim | Ders |
3 | Yönetim Çevresi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yönetimin Fonksiyonlarına Genel Bir Bakış | Ders |
5 | Yönetimin Fonksiyonlarına Genel Bir Bakış-Planlama-Örgütleme | Ders |
6 | Yöneltme-Koordinasyon ve Kontrol | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Örgütsel Yapı ve Tasarım | |
8 | Arasınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yönetim Kuramları | Ders |
10 | Geleneksel(Klasik) Yönetim Kuramı | |
11 | İnsan İlişkileri(Neoklasik) Yönetim Kuramı | |
12 | Modern Yönetim Kuramı | Ders |
13 | Amaçlara göre Yönetim, Çatışma, Stres ve Kriz Yönetimi | Ders |
14 | Değişimi ve Yenilikçiliği Yönetme, TKY, kariyer geliştirme,Öğrenen örgütler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | 2 | 2 | 1 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 2 |
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | - | 3 | 3 | 3 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | - | - | 1 | 3 |
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir | - | 2 | 3 | - | - | - | 2 | - | - | 3 | - | - | 3 | 4 | - |
Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | - | 3 | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | 4 | - | 3 | - | - |