Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik II | MTM102 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek matematik konularını öğrenmeleri, analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, ekonomi ve iş hayatında karşılarına çıkabilecek matematik problemlerini modelleyerek, çözmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türev, Yerel maksimum ve minimum noktalar, Ekonomi ve İş hayatında Marjinal Analiz, Belirsiz İntegral, Belirli İntegral, Matrisler ve Determinant, Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Kaynakları |
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi
Öğretim Elemanının Kendi Notları Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi Öğretim Elemanının Kendi Notları Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türev kavramı, ortalama değişim ve yorumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Türev alma kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Özel fonksiyonların türev alma kuralları ve L'Hospital kuralı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
1 | Fonksiyonların artan azalan olduğu aralıkları ve yerel maksimum ve minimum noktalarını bulma | |
2 | Fonksiyonun konkav ve konveks olduğu aralıkları ve fonksiyonların büküm noktalarını bulma, grafikte yorumlama | |
3 | Ortalama maliyet, ortalama gelir ve ortalama kar fonksiyonları ve marjinal maliyet, marjinal gelir ve marjinal kar fonksiyonlarını hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Optimizasyon problemleri | |
8 | Ara Sınavlar ve sınav sorularının çözümü ile genel tekrar yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Matris tanımı, matrislerde cebirsel işlemler | |
11 | Determinant tanımı ve bir matrisin tersini hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Lineer denklem sistemlerinin matrisler yardımı ile çözülmesi | |
13 | Yok etme metodu ve Gauss yok etme metodu | |
5 | Belirsiz integral, temel integral alma teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Belirli integral , bazı uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. | |||
Temel Matematik bilgisini kullanır. | |||
Matematik tekniklerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |||
Grafiksel verileri okumak ve çıkarsama yapılmasını sağlar. | |||
Analitik değerlendirmeler yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel Matematik bilgisini kullanır. | - | 2 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Matematik tekniklerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Grafiksel verileri okumak ve çıkarsama yapılmasını sağlar. | 5 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Analitik değerlendirmeler yapar. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4 | 2,8 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |