Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Finans | BAF401 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Amaç |
Uluslararası finansal sistemin unsurlarının aktarılması, uluslararası faaliyet gösteren işletmelerin sermaye maliyetinin hesaplanmasına ilişkin örneklerin çözülmesi, uluslararası piyasalarda kullanılan ödeme sistemlerine ve döviz piyasalarına ilişkin bilgilerin verilmesi, firmaların ve yatırımcıların döviz kuru riskine karşı korunma yöntemlerinin incelenmesi, uluslararası portföy yatırımlarının özelliklerinin aktarılması, uluslararası bankacılık faaliyetlerine ilişkin bilgilerin verilmesidir. |
Ders İçeriği |
Uluslararası piyasalarda faaliyet gösteren işletmelerin çalışma sermayesi yönetimi ve sermaye bütçelemesi işlemleri, geçmişte ve günümüzde kullanılan para sistemleri, ödeme bilançosu kalemleri, döviz kuru riski ve korunma yöntemleri, uluslararası portföy yönetimi, uluslararası bankacılık faaliyetleri ve sendikasyon kredileridir. |
Ders Kaynakları |
Doğukanlı Hatice, Uluslararası Finans, 2000, Karahan Kitabevi.
Levi Maurice D, Uluslararası Finans: Güncel Konular, 2007, Routledge. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası Para Sistemi | Beyin Fırtınası |
2 | Uluslararası Para Fonu | Sözlü |
3 | Dış Ödemeler Dengesi | Sözlü |
4 | Döviz Piyasası Analizleri | Sözlü |
5 | Uluslararası Finansta Temel Parite Koşulları | Sözlü |
7 | Kur Değişmelerini Açıklayıcı Teoriler | Sözlü |
7 | Kur Değişmelerini Açıklayıcı Teoriler | Sözlü |
8 | Döviz ve Faize Bağlı Vadeli Teslim ve Gelecek Sözleşmeleri | Sözlü |
9 | Uluslararası Mali Piyasalar | Sözlü |
10 | Uluslararası Uzun Vadeli Ödünç Fon Kaynakları | Sözlü |
11 | Uluslararası Özsermaye Kaynakları | Sözlü |
12 | Uluslararası Portfolyo Yatırımları | Sözlü |
13 | Dolaysız Yabancı Sermaye | Sözlü |
14 | Dış Ticaretin Finansmanı ve Dış Ticaret Belgeleri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası ticarette kullanılan belgeleri öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Uluslararası mali piyasaları öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Döviz piyasası işlemcilerini öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Uluslararası Para Fonu'nun verdiği kredileri öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Uluslararası para sisteminin geçmişini öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası ticarette kullanılan belgeleri öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Uluslararası mali piyasaları öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Döviz piyasası işlemcilerini öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Uluslararası Para Fonu'nun verdiği kredileri öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Uluslararası para sisteminin geçmişini öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |