Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
EViews Uygulamalı Ekonometri | BAF340 | 7 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Melik KAMIŞLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Melik KAMIŞLI |
Amaç |
Bu dersin amacı ekonometrik yöntemlerin Eview paket programı ile uygulamasının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği iktisadi verileri modellemede kullanılan bazı ekonometrik programların (Eviews ve RATS) kullanımı, tek değişkenli zaman serisi analizi, çok değişkenli modeller, uzun dönemli ilişkinin modellenmesi, volatilitenin modellenmesi ve doğrusal-olmayan zaman serisi analizidi |
Ders Kaynakları |
Chris Brooks. Introductory Econometrics for Finance. Cambridge University Press, 2002. Kerry Patterson. An Introduction to Applied Econometrics. Palgrave Macmillan. 2000. Jeffery Wooldridge. Introductory Econometrics. A Modern Approach. Second Edition. South-Western Collage Pub. 2002.
E-Views Uygulamalı Temel Ekonometri: Makroekonomik Verilerle, Dina Çakmur Yıldırtan Econometrics Theory and Applications with Eviews, Ben Vogelvang, Temel Ekonometri, Gujarati Chris Brooks. Introductory Econometrics for Finance. Cambridge University Press, 2002. Kerry Patterson. An Introduction to Applied Econometrics. Palgrave Macmillan. 2000. Jeffery Wooldridge. Introductory Econometrics. A Modern Approach. Second Edition. South-Western Collage Pub. 2002. E-Views Uygulamalı Temel Ekonometri: Makroekonomik Verilerle, Dina Çakmur Yıldırtan Econometrics Theory and Applications with Eviews, Ben Vogelvang, Temel Ekonometri, Gujarati Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2013). Eviews ile temel ekonometri. Der Yayınları. Karaca, O. (2018) Ekonomide Geleceği Okumak. Türkmen Kitabevi Gujarati, D. Basic Econometrics, McGraw-Hill Company, 2003 Wooldridge, J. Introductory Econometrics, South-Western Cengage learning, 2009 Akkaya, Şahin ve Vedat Pazarlıoğlu. Ekonometri I, 2000 Tarı, Recep. Ekonometri, Umuttepe Yayınları, 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonometrinin tanımı, amaçları, aşamaları | Ders |
1 | Heteroskedasdisite | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Korelasyon, Regresyon, Normal Dağılım | Ders |
2 | Heteroskedasdisite testleri ve Tartılı EKK alıştırmaları | |
3 | Basit Doğrusal Regresyon Analizi: Yığın Regresyon fonksiyonu ve Örnek Regresyon Fonksiyonu | Ders |
3 | Çoklu Doğrusal Bağlantıuygulama amaçlı olarak kullanır. | |
4 | En Küçük Kareler (EKK) Yöntemi ve varsayımları | Ders |
4 | Çoklu doğrusal bağlantı testleri alıştırmaları | |
5 | EKK Tamin edicilerinin özellikleri | Ders |
5 | Yapay bağımsız değişkenli modeller (eviews uygulaması) | |
6 | Güven Aralıkları ve Hipotez Testleri | Ders |
6 | Yapay değişkenlerle ilgili Eviews uygulamaları | |
7 | Güven Aralıkları ve Hipotez Testleri (Devam) | Ders |
7 | Doğrusal Olasılık Modeli | |
8 | Ara sınavı | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Problem Çözme |
9 | Çoklu Regresyon Analizi: Gösterim ve Varsayımları. | Ders |
9 | Logit modeli | Ders Problem Çözme |
10 | Çoklu Regresyonda Hipotez Testleri. | Ders |
10 | Probit modeli | Ders Problem Çözme |
11 | Çoklu Regresyonda Hipotez Testleri.(Devam) | Ders |
11 | DOM,Logit,Probit uygulamaları | Ders Problem Çözme |
12 | Zaman serilerine giriş | Ders |
12 | Yapısal Kırılma testleri (Chow testi) | Ders Problem Çözme |
13 | Zaman serilerinde durağanlık | Ders |
13 | Granger Nedensellik Testi | Ders Problem Çözme |
14 | Arima Modelleri | Ders Laboratuar |
14 | Mevsimsellik | Ders Problem Çözme |
15 | Doğrusal Olmayan Zaman Serisi Analizi(Devam) | Ders |
15 | Ödev Sunumları | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Veriler için uygun ekonometrik analiz yöntemini seçer. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal verilerin analizinde Eviews programını uygulama amaçlı olarak kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tahmin edilen modellerin istatistiksel olarak anlamlılığını sınar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eviews ile yapılan testlerin çıktılarını yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Veriler için uygun ekonometrik analiz yöntemini seçer. | 3 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
Finansal verilerin analizinde Eviews programını uygulama amaçlı olarak kullanır. | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
Tahmin edilen modellerin istatistiksel olarak anlamlılığını sınar. | 3 | 5 | 4 | - | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | ;
Eviews ile yapılan testlerin çıktılarını yorumlar. | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4 | 5 | 4,5 | - | 4,5 | 4,25 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3,25 | 4 | 3,5 | 4 |