Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Dokuma ve Örme Teknolojisi | MTS103 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL |
Amaç |
Ders Kapsamında Dokuma ve Örme teknolojileri, kumaş üretim teknikleri,tasarımları ve teknik hesaplamaları ile ilgili bilgileri kavramaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dokuma ve Örme Üretim Yöntemleri, üretim temel safhaları,kullanılan makineler ve Tasarım safhaları |
Ders Kaynakları |
Tekstil Malzeme Bilgisi (Dr.Banu Hatice Gürcüm),2013
Dokuma Tekniği ve Sanatı (Prof.Dr.Güngör Başer),İzmir,1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, içeriği, işlenişi ve gerekli olan malzemeler hakkında bilgi verme, Tekstil sektörü ve dokuma-örme teknolojisi ile ilgili genel açıklamalar | |
2 | Kumaşın tanımı, tasnifi ve temel örgü türleri | |
3 | Dokuma makinesinin tanıtılması, Dokuma makinesi üzerinde kumaşı oluşturan tertibatların tanıtılması ve görevleri | |
4 | Dokuma makinesi üzerinde kumaş oluşumu | |
5 | Kumaş tiplerine göre dokuma hazırlık işlemleri, Bobinlemenin amacı, bobin çeşitleri ve kullanım yerleri | |
6 | Temel dokuma örgü türleri(bezayağı, dimi, saten vb..)bu türlerin desen kağıdına çizimi | |
7 | Temel dokuma örgülerinin tahar-armür planları ve bu planların desen kağıdına çizimi | |
8 | ARA SINAV | |
8 | Çeşitli kumaş örneklerinin incelenmesi | |
8 | Çeşitli kumaş örneklerinin incelenmesi | |
10 | Kumaş örneklerinin karşılaştırılarak üretim esaslarına göre sınıflandırılması | |
11 | Örme kumaş tanımı, sınıflandırılması, temel örgüler | |
12 | Örgü makinalarında örücü elemanların açıklanması | |
13 | Örgü makinalarında diğer temel elemanların açıklanması | |
14 | Örgü makinalarında örme kumaş oluşumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dokuma ve örme örgü türleri ve bu türlerin uygulanması | |||
Dokuma ve Örme makinesi çalışma prensibi ve kumaşın makinede oluşumunu | |||
Kumaş örneklerinin karşılaştırılarak üretim esaslarına göre sınıflandırılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dokuma ve örme örgü türleri ve bu türlerin uygulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dokuma ve Örme makinesi çalışma prensibi ve kumaşın makinede oluşumunu | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kumaş örneklerinin karşılaştırılarak üretim esaslarına göre sınıflandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |