Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moda ve Kostüm Tarihi | MTS105 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Amaç |
19.yy endüstri çağına kadar olan giyim, moda, moda tasarımı kavramların tarihsel süreçte toplumsal, kültürel gelişim bilgisi - Modanın insan ve toplum yaşamına etkilerini kavrayabilme |
Ders İçeriği |
Moda ve giyim tarihi ,moda, kültür, sanat etkileşimleri; sanat akımları ve moda tasarımına etkileri, 20. yüzyılın en önemli başarısı mimari ve şehirleşme ile moda ilişkisi; değişen dünya görüşleri; yeni nesil Avrupa sanatı ve modaya etkisi: artistik trendler, belirgin değişim ve çeşitlilikler; moda tarihinde önemli moda tasarımcıları. |
Ders Kaynakları |
Elif Jülide Dereboy(2004)Kostüm&Moda Tarihi.İstanbul:İnkılap Kitabevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moda Tarihine Giriş | |
2 | İlkçağ'da Moda | |
3 | Antik mısır kostüm | |
4 | Antik yunan kostüm | |
5 | Roma kostüm | |
6 | Romanesk Dönemi ve Gotik Dönemi kostümleri | |
7 | Rönesans Dönemi kostümleri | |
8 | Barok dönem kostüm | |
9 | Rokoko dönemi kostümleri | |
10 | 19. Yüzyıl kostümleri | |
11 | Saray ve Aristokraside Moda | |
12 | Yakın çağ giyim modası | |
13 | Yakın Çağ giyim modası | |
14 | final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Moda ile ilgili kavramları açıklar | |||
Giyimden modaya estetik bilincin gelişimi ile ilgili tarihsel süreci tanımlar | |||
Tarihi çağlara göre toplumların sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasal gelişimlerin modaya etkilerini irdeler | |||
Gelişen moda bilincinin toplum yaşamına etkilerini sorgular | |||
Moda akımlarını birbirleriyle karşılaştırır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda ile ilgili kavramları açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Giyimden modaya estetik bilincin gelişimi ile ilgili tarihsel süreci tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi çağlara göre toplumların sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasal gelişimlerin modaya etkilerini irdeler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişen moda bilincinin toplum yaşamına etkilerini sorgular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Moda akımlarını birbirleriyle karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |