Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Renk ve Biçim | MTS104 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Renk ile ilgili Temel Kavramlar ve Tanımları Öğrenmek mesleki uygulama yetkinliine ulaşmak |
Ders İçeriği |
Renk ile ilgili Temel Kavramlar ve Tanımları Öğrenmek mesleki uygulama yapmak |
Ders Kaynakları |
Marmara Üniversitesi Ders Notları, Engin Uğur "Renk Bilgisi" ders kitabı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Renk Bilgisine Giriş (Görme Olgusu, Doğada Renk, Renk Fiziği) | |
2 | 12 Bölümlü Renk Çemberi ve Boya Renkler | |
2 | 12 Bölümlü Renk Çemberi ve Boya Renkler | |
4 | Renk Uyumu (Sıcak- Soğuk Renk Uyumu, Karışık Renk Uyumu, Ağırlıklı Renk Uyumu | |
5 | Renk Uyumu /Armonisi | |
5 | Renk Uyumu /Armonisi | |
5 | Renk Uyumu /Armonisi | |
8 | ARASINAV | |
9 | Renklerin Fizyolojik Etkileri ve Örneklerin İncelenmesi | |
10 | Kromatik, Akromatik, Monokrom | |
11 | Monokrom (Açık Koyu ve ara tonlar) | |
12 | Renk ile ilgili Temel Kavramlar ve Tanımları (Valör,Ton,Tür,Kroma,Hue,Satürasyon,Extension,Yoğunluk,Doymuşluk) | |
13 | Renk ile ilgili Temel Kavramları anlatan Deneyler ve Şemaları | |
14 | Renklerin Psikolojik Etkileri ve Örneklerin İncelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Rengin tanımı, rengin görülmesi, rengin algılanması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rengin tanımı, rengin görülmesi, rengin algılanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |