EN
  • Anasayfa
  • MTS209 Tasarım Markalaşması (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS209 - Tasarım Markalaşması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Markalaşması MTS209 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Araştırma inceleme
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan marka kavramı stratejilerinin ve marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Marka ve markalaşma kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, Kültür ve davranış biçimlerinin tasarım ile ilişkisi, Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi, Mekânsal tasarım ve kamusal mekan tasarımının örnekler ile incelenmesi, Küreselleşme kavramı çerçevesinde marka ve tasarım konularını kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Aaker, D. (1991) Managing Brand Equity, Free Press, New York
3. Borja De Mozota, B. (2003) Design Management, Allworth Press, New York.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı, genel içerik ve yürütülmesi üzerine açıklama Ders
2 Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de). Ders
3 Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi Ders
4 Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. Ders
5 Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi Ders
6 Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Ders
7 Kültür, Tüketim-Davranış- ve Çevre etkileşiminde kullanıcı profili. Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Marka-İç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar). Ders
10 Mekan tasarımında fiziksel faktörlerin önemi, estetik değerlendirmede temel kavramlar. Ders
11 Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. Ders
12 İletişim tasarımı kavramı, tasarım ve deneyim kavramlarının incelenmesi ve mekansal etkileşimi. Ders
13 Kamusal mekan tasarımı, mekan tasarımının kurumsal kimlik olgusuna katkıları. Ders
14 Kamusal mekan örneklerinin markalaşma stratejileri açısından incelenmesi. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Mekânsal tasarımları ve kamusal mekanları marka tasarımı üzerinden eleştirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kullanıcı- marka- tüketim ilişki üzerinden kamusal ve iç mekanlar için markalar tasarlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır. - - - - - - - - - - - - - -
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler. - - - - - - - - - - - - - -
Mekânsal tasarımları ve kamusal mekanları marka tasarımı üzerinden eleştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Kullanıcı- marka- tüketim ilişki üzerinden kamusal ve iç mekanlar için markalar tasarlar. - - - - - - - - - - - - - -