Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kostüm Tasarımı | MTS213 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Kostüm tasarımının oluşum sürecinde malzeme ve zaman yönetimi becerilerini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Tasarlanacak olan kostüm için gerekli olan araştırmalar (tarihi, dönemsel vb.) yapılır. Hazırlanacak olan kostüm için uygun malzemeler tespit edilir. Gerekli tüm materyaller bir araya getirildikten sonra tasarımın uygulamasına geçilir. |
Ders Kaynakları |
Tablolarla Kostüm Tarihi (Elif Julide Dereboyu),2012
Modanın Tarihi 1900'den Bugüne ( Cally Blackman), İzmir, 2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kostüm tasarımının tanımı ve kavramları, hakkında bilgi (önemi,çeşitleri,kullanım amaçları,kullanılan malzemeler) | |
2 | Kostüm tasarımı dersinin ilişkide olduğu dersler | |
3 | Kostüm ve kostüm tasarımında ergonomi | |
4 | Kostüm tasarımında renk ve ışık uyumu | |
5 | Tasarlanacak kostüm ile ilgili konu ( Tiyatro, opera, bale ve sinema?vb gösterileri ile ilgili) belirleme ve hikaye panosu hazırlama, üretilecek kostümün tasarımını yapma | |
6 | Tasarımı yapılan kostümün kumaş ve süsleme seçiminin yapılması, kalıbının hazırlanması, kullanılacak kumaş ve malzeme miktarının hesaplanması. | |
13 | Tasarlanan kostümün üretimi | |
13 | Tasarlanan kostümün üretimi | |
13 | Tasarlanan kostümün üretimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kostümün tasarımıyla ilgili olarak nasıl araştırma yapacağını bilir. | |||
Kostüme uygun materyalleri tespit edip, gerekli yüzey tasarımlarını oluşturmayı bilir. | |||
Kostüm olgusuna nasıl yaklaşılacağını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kostümün tasarımıyla ilgili olarak nasıl araştırma yapacağını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kostüme uygun materyalleri tespit edip, gerekli yüzey tasarımlarını oluşturmayı bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kostüm olgusuna nasıl yaklaşılacağını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |