Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Amaçlı Giysi Tasarımı | MTS214 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Özel amaçlı giysi kavramını bilir ,Temaya uygun modeller geliştirir. |
Ders İçeriği |
Dünyadan örnek özel amaçlı giysi gruplarını inceleme ( ergonomi, anatomi, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, kullanım özellikler) ve örnekler yapabilme |
Ders Kaynakları |
A'dan Z' ye Modelistlik (Güngör Seyhun)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve kaynaklar hakkında bilgi verme/Planlama yapma | |
2 | Dünyadan örnek özel amaçlı giysi gruplarını inceleme ( ergonomi, anatomi, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, kullanım özellikleri) | |
3 | Türkiye'den örnek özel amaçlı giysi gruplarını inceleme ergonomi, anatomi, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, kullanım özellikleri) | |
4 | Özel amaca yönelik giysi tasarımı için ön hazırlık yapma ( hedef kitle özellikleri-giysi ve malzeme özellikleri) | |
5 | Temaya uygun modeller geliştirme | |
6 | Modelleri seçme | |
7 | Temel Kalıp ve prototip hazırlama | |
8 | ARASINAV | |
7 | Temel Kalıp ve prototip hazırlama | |
10 | Model düzeltme ve geliştirme | |
11 | Kesim ve dikim planı hazırlama | |
12 | Kesim, ön dikim işlemleri | |
13 | Dikim, süsleme, Son işlemler, Sunum | |
13 | Dikim, süsleme, Son işlemler, Sunum |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Özel amaçlı giysi kavramını tanımlar. | |||
Özel amaca yönelik giysi tasarımını yapar ve özel amaca yönelik tasarlanan giysiye uygun malzeme seçer. | |||
Özel amaçlı giysileri sınıflandırır. | |||
Özel amaçlı giysiye uygun dikim tekniklerini kullanarak diker. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel amaçlı giysi kavramını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel amaca yönelik giysi tasarımını yapar ve özel amaca yönelik tasarlanan giysiye uygun malzeme seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel amaçlı giysileri sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel amaçlı giysiye uygun dikim tekniklerini kullanarak diker. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |