EN
  • Anasayfa
  • MTS220 Moda Pazarlama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS220 - Moda Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moda Pazarlama MTS220 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN
Amaç

Öğrencilere moda sektöründe pazarlama stratejilerini anlayarak ve uygulayarak, marka bilinirliğini artırma ve müşteri tabanını genişletme becerilerini kazandırmaktır. Aynı zamanda öğrencilere moda trendlerini takip ederek, tüketici davranışlarını analiz ederek ve rekabetçi pazarda başarılı bir şekilde konumlanmayı öğretmektir.

Ders İçeriği

Moda sektöründeki ürün ve hizmetlerin pazarlanması için gerekli stratejileri, tüketici davranışlarını analiz etme, trendleri takip etme ve marka yönetimini içerir.

Ders Kaynakları Moda Pazarlaması - Mike Easey Pazarlama Moda Stratejisi, Markalaşma ve Promosyon Harriet Posner Modada Tüketici Davranışı - Michael Solomon Zara'dan Armani'ye Moda Markaları- Mark Tungate
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Moda Pazarlamasına Giriş
2 Modanın ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi Ders
2 Modanın ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi Ders
4 Moda ve Mikro Pazarlama Çevresi ve Etik Ders
5 Moda - Makro Pazarlama Çevresi ve Trendler Ders
6 Modada Müşteri Davranışları analizi Satın Alma Karar Süreci Ders
7 Modada Müşteri Davranışları analizi ve Psikolojik-Sosyolojik faktörler Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Moda Pazarlamasında Pazarlama Araştırması Ders
10 Moda Pazarlamasında Ürün Tasarımı Ders
11 Moda Pazarlamasında Fiyat Belirleme Ders
12 Moda Pazarlamasında Dağıtım Ders
13 Moda Pazarlamasında İletişim Ders
14 Moda Pazarlaması ve Mağaza Atmosferi Oluşturma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marka yönetimi sürecini analiz eder. Marka oluşturma bilgileri ile marka ürünün oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımını sağlayacak pazarlama becerisini kazanır.
Pazarlama karması-analizi-stratejilerini kavrar. Marka kavramını açıklar
Marka yönetimi, stratejiler moda marka kavramlarını tanımlar
Moda ve pazarlama kavramlarını tanımlar
Moda pazarlama da ürün fiyat dağıtım süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Tüketici davranışlarını öğrenir
Marka yönetimi sürecini analiz eder. Marka oluşturma bilgileri ile marka ürünün oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımını sağlayacak pazarlama becerisini kazanır.
Pazarlama karması-analizi-stratejilerini kavrar. Marka kavramını açıklar
Marka yönetimi, stratejiler moda marka kavramlarını tanımlar
Moda ve pazarlama kavramlarını tanımlar
Moda pazarlama da ürün fiyat dağıtım süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Tüketici davranışlarını öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Marka yönetimi sürecini analiz eder. Marka oluşturma bilgileri ile marka ürünün oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımını sağlayacak pazarlama becerisini kazanır. - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama karması-analizi-stratejilerini kavrar. Marka kavramını açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Marka yönetimi, stratejiler moda marka kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Moda ve pazarlama kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Moda pazarlama da ürün fiyat dağıtım süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Tüketici davranışlarını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Marka yönetimi sürecini analiz eder. Marka oluşturma bilgileri ile marka ürünün oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımını sağlayacak pazarlama becerisini kazanır. - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama karması-analizi-stratejilerini kavrar. Marka kavramını açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Marka yönetimi, stratejiler moda marka kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Moda ve pazarlama kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Moda pazarlama da ürün fiyat dağıtım süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Tüketici davranışlarını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -