Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konfeksiyon Organizasyonu ve Planlama | MTS222 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel olarak bir Konfeksiyon işletmesinin üretim planlanması,iş planı hazırlama iş zaman etütlerinin yapımı işletmenin organizasyonu gibi konularda bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
İş yeri planlaması, İşletme üretim sistemlerinin planlanması, İş planlaması ve biçimlendirilmesi ,İşletme organizasyonu |
Ders Kaynakları |
Konfeksiyon Organizasyonu ve Planlama (Binnaz Meriç),2008
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları,içeriği,işlenişi hakkında bilgi verme, İşyeri planlaması ve proje akış planlamasının amacının anlatılması | |
2 | İşyeri planlamasının önemi ve görevleri | |
3 | İşletme projesi, planlaması aşamasında yer alan planlama çeşitleri | |
4 | Ön planlama ve kaba planlamanın aşamaları | |
5 | İşletme organizasyonunun alanları | |
6 | İşletme üretim sistemlerinin planlanması | |
7 | İş planlaması ve biçimlendirilmesi. | |
8 | İşletme organizasyonunun hedefleri | |
10 | İşletme organizasyonunun görevleri | |
11 | Akış organizasyonu çerçevesinde işletmenin görevleri. | |
12 | Orta büyüklükteki işletmelerde şirket yönetimi personel yapısı ve akış prensipleri | |
13 | Büyük işletmelerde şirket yönetimi | |
14 | Büyük işletmelerde personel yapısı ve akış prensipleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşyeri ve üretim sistemlerinin planlaması | |||
İşletme organizasyonunun görevleri ve hedefleri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşyeri ve üretim sistemlerinin planlaması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletme organizasyonunun görevleri ve hedefleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |