Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stilistlik Uygulamaları | MTS231 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Amaç |
Moda ürünlerinin hazırlık aşamasından piyasaya sürülmesi aşamasına kadar olan evreleri örenmek |
Ders İçeriği |
Özgün giysi tasarımında sezon ve stil açısından yeni kreasyonlar oluşturma |
Ders Kaynakları |
Moda Tasarım Çizimleri (Mina Abling)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi, Stilistlikle ilgili temel kavram ve bilgiler | |
2 | Stilistliğin güzel sanatlar ve hazır giyim sektörü içerisindeki önemi | |
3 | Stilistiği etkileyen faktörler, stilistlik aşamaları | |
4 | Nokta, çizgi, renk, figür çizimi, oranlar, duruşlar, model çizme | |
5 | Kumaş seçme, dizayn özeti | |
6 | Modelleri oluşturan detayların tanımları | |
7 | Yaka stilleri, kol stilleri, cep stilleri, kuplar, ön açılışlar | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Erkek ve çocuk giysi stilleri | |
10 | Kreasyonun tanımı ve Kreasyon yaratma | |
11 | Moda ürünlerinin hazırlık aşamasından piyasaya sürülmesi aşamasına kadar olan evreleri | |
12 | Özgün giysi tasarımında sezon ve stil açısından yeni kreasyonlar oluşturma | |
13 | Özgün giysi tasarımında desen ve model açısından yeni kreasyonlar oluşturma | |
14 | Uygulamalı çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
eskiyi modernize edebilmek, bir konu, kavram, eğilim seçilerek, konuya uyumlu tasarımlar hazırlayabilmek, tasarımları bir araya getirerek koleksiyonlar oluşturabilmek. | |||
özgün moda figürü çalışmaları yapabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
eskiyi modernize edebilmek, bir konu, kavram, eğilim seçilerek, konuya uyumlu tasarımlar hazırlayabilmek, tasarımları bir araya getirerek koleksiyonlar oluşturabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
özgün moda figürü çalışmaları yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |