EN
  • Anasayfa
  • MTS233 Moda Aksesuar Tasarımı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS233 - Moda Aksesuar Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moda Aksesuar Tasarımı MTS233 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL
Ders Veren
Amaç

Giysiyi tamamlayan takı, ayakkabı, çanta, şapka, eldiven gibi tamamlayıcı unsurlarla estetik ve fonksiyonel değerler katan aksesuarların deneysel bir anlatım içinde incelemek, bir temaya uygun olarak hazırlanan, farklı malzeme ve tekniklerin öğrenci tarafından araştırılması ve belli bir konuda özgün ürünler tasarlanmak ve üretmek

Ders İçeriği

Moda aksesuar ürünlerinin;takı,ayakkabı,çanta,şapka,vb. tasarım ilkeleri doğrultusunda biçimlendirme ve tasarlama yöntemleri araştırılarak,renk,doku,form,malzeme gibi temel tasarım ilkeleri paralelinde projeler oluşturulması ve uygulanmasıdır

Ders Kaynakları Tekstil Malzeme Bilgisi (Dr.Banu Hatice Gürcüm),2013
Moda Tasarımı (Sue Jenkyn Jones),2013
Hazır Giyimde Kullanılan Malzeme ve Aksesuarlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması
2 Moda aksesuarlarının önemi,tanımı,giyimdeki yeri ve sınıflandırılması. Aksesuarların tarihsel gelişiminin ve kullanım alanlarının açıklanması.
3 Bedene takılan aksesuar ve takıların örneklendirilmesi ve kısaca tanımlanması
4 Model tasarımı ve ölçülendirme çalışmalarının yapılması
5 Tasarıma yönelik modelaj çalışmasının yapılması
6 Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışması
6 Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışması
8 Aksesuarın belirlenen konsepte uygun olarak tasarlanmas
10 Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları
10 Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları
10 Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları
10 Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları
14 Son detaylarının tamamlanması ve sunum için hazırlanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ürün tasarımı sürecinin öğeleri(tasarımcı-ürün, kullanıcı-üretici) arasındaki ilişkileri tartışabilecektir.
Tasarım, aksesuar tasarımı kavramlarını tanımlar.
Konsepte uygun farklı renk ve malzemeler ile aksesuar tasarımı yapar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ürün tasarımı sürecinin öğeleri(tasarımcı-ürün, kullanıcı-üretici) arasındaki ilişkileri tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım, aksesuar tasarımı kavramlarını tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Konsepte uygun farklı renk ve malzemeler ile aksesuar tasarımı yapar - - - - - - - - - - - - - -