EN
  • Anasayfa
  • CGP101 Çocuk Gelişimi I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGP101 - Çocuk Gelişimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Gelişimi I CGP101 1 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN
Amaç

Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır.

Ders İçeriği

Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas.

Ders Kaynakları Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company.
Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G.)
Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann.
Deniz, M. Engin (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Pegem Akademi.
Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company.
Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G.)
Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 3 3
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 7 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çocukluk Tarihi ve Çocuk Profili Ders
2 İnsan Gelişiminde Yaşam Boyu Bakış Açısı ve Gelişimin Doğası
3 Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları
4 Gelişimin Biyolojik Temelleri
5 Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum Ders
6 Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim
7 Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim
8 (Ara Sınav) Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim Ders
9 Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
10 Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
12 Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Ders
12 Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Ders
13 Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
14 (Final) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar.
Doğum öncesi ve sonrası gelişimi ve doğum sürecini açıklar. Bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar. Bebeklikte dönemindeki bilişsel gelişimi, dil gelişimini açıklar.
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. Erken çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tanımlar ve aile, akran ilişkileri ve televizyonun bu gelişim üzerindeki etkilerini tanımlar.
Orta ve geç çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tartışır. Orta ve geç çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tartışır ve aile, akran ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini açıklar.
Ergenlik döneminin doğasını tartışarak, bu dönemdeki fiziksel ve bilişsel değişimi açıklar. Ergenlik dönemindeki benlik, kimlik ve manevi gelişimi tartışır ve aile, arkan etkileşimi ve kültürün ergenin gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Doğum öncesi ve sonrası gelişimi ve doğum sürecini açıklar. Bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar. Bebeklikte dönemindeki bilişsel gelişimi, dil gelişimini açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. Erken çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tanımlar ve aile, akran ilişkileri ve televizyonun bu gelişim üzerindeki etkilerini tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Orta ve geç çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tartışır. Orta ve geç çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tartışır ve aile, akran ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Ergenlik döneminin doğasını tartışarak, bu dönemdeki fiziksel ve bilişsel değişimi açıklar. Ergenlik dönemindeki benlik, kimlik ve manevi gelişimi tartışır ve aile, arkan etkileşimi ve kültürün ergenin gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar. - - - - - - - - - - - - -