Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Matematik | CGP107 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Murat KOZANLI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kadriye Selin BUDAK |
Amaç |
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Sayı Sistemleri, Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme, Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok, Rasyonel Sayılar, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme, Oran-Orantı, Denklem Çözme, Sayı Problemleri, Kesir Problemleri, Yaş Problemleri, Yüzde Problemleri, Hareket Problemleri, Karışım Problemleri, İşçi ve Havuz Problemleri |
Ders Kaynakları |
Hacısalihoğlu H., Halilov H., Meslek Yüksekokulları için Matematik, Siyasal Kitapevi
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Doğal Sayılarda Bölme Bölünebilme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Asal Çarpanlara Ayırma, Ebob ve Ekok | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Rasyonel Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Basit Eşitsizlikler ve Sıralama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oran-Orantı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Denklem Çözme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Sayı Problemleri, Kesir Problemleri, Yüzde Problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Yaş Problemleri, Hareket Problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Karışım Problemleri, İşçi ve Havuz Problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Problem çözümleri ile ilgili temel kavramları günlük hayat örneklerine uyarlar ve problemleri çözer. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Problem çözümleri ile ilgili temel kavramları günlük hayat örneklerine uyarlar ve problemleri çözer. | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sayı sistemlerini bilir ve temel matematik hesaplamalarını yapar | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Üslü ve köklü sayıları bilir ve sayıları çarpanlarına ayırır | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Oran ve orantı kurarak basit denklemleri çözer | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Rasyonel ifadeleri çözer ve basit eşitsizlikleri sıralar | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |