Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Çevre | CGP109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Selin İKİZ |
Amaç |
Öğrencilerin çevre ile ilgili kavramların öğretilmesinde kullanılmak üzere program ve etkinlik oluşturmalarının sağlanmasıdır.Öğrenciler hazırlanan eğitim programına uygun çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler planlayıp, uygulayabileceklerdir. |
Ders İçeriği |
Çevre eğitimi ve etkinlikleri, çevre bilincini oluşturma, çevre sorunları, çevreyi koruma bilincine uygun sınıf içi önlemleri. |
Ders Kaynakları |
Gülay, H., Öznacar, D., M. Okul Öncesi Çocukları İçin Çevre Eğitimi Etkinlikleri, Pegem Akademi, Ankara, 2010
TÜRKDÖNMEZ, A., AĞYAR, E., SALI, G., GÜNGÖR, H., SARIKAYA, H., GEÇMİŞ, H., OGELMAN, H.G., KÖRÜKÇÜ, Ö., ÜLKER, P., (2014). Çocuk ve Çevre. Eğiten Kitap. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Eğitimi Nedir? | Ders Sözlü |
2 | Çevre Eğitiminin Tarihsel Süreci | Ders |
3 | Çevreci Okullar | Ders |
4 | Çevre Bilincini Oluşturma | Ders |
5 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çevre Eğitimi | Ders |
6 | Çevre Sorunları | Ders |
7 | Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri | Ders |
8 | ARA SINAV- Çevre Sorunları | Ders |
9 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları | Ders |
10 | Çevre eğitiminde okul aile işbirliği | Ders |
11 | Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konuları | Ders |
12 | Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama | Gösterim |
12 | Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama | Gösterim |
14 | Ders Değerlendirme - Final | Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre ile ilgili temel kavramlarını tanımlayabileceklerdir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre korunması ile ilgili temel ilkeleri açıklayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitimi ile ilgili temel konular ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre ile ilgili temel kavramlarını tanımlayabileceklerdir | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 |
Çevre korunması ile ilgili temel ilkeleri açıklayabileceklerdir. | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitimi ile ilgili temel konular ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 |