Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Gelişimi II | CGP102 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas. |
Ders Kaynakları |
Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann. Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G. Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yazgan İnanç, Banu & Bilgin, Mehmet &Kılıç Atıcı, Meral (2017), Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Deniz, M. Engin (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Pegem Akademi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 7 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişiliğin tanımı ve önemi, kişisel gelişimle ilgili temel kavramlar. Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve Freud’un savunma mekanizmaları. Erken, orta ve geç çocukluk döneminde kişilik gelişimi | Ders |
2 | Ahlak gelişiminin tanımı, önemi, ahlak gelişimle ilgili temel kavramlar (törel davranış, vicdan, bencillik, özgecilik), ahlak gelişimi kuramları | Ders |
3 | Piaget’e göre ahlak gelişimi dönemleri, Kohlberg’e göre ahlak gelişimi dönemleri, Ahlak gelişimde bireysel farklılıklar, ahlak gelişimini etkileyen etmenler, ahlak gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi | Ders |
4 | Ahlak gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve ahlak gelişimini değerlendirme | Ders |
5 | Duygusal gelişimin tanımı, önemi, duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar (duygular, korku, haz, heyecan,saldırganlık, güven). Gelişim dönemlerine ilişkin duygusal özellikler (Bebeklik dönemi, İlk çocukluk (oyun) dönemi, İkinci çocukluk (ilköğretim) dönemi, Ergenlik dönemi) | Ders |
6 | Duygusal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme | Ders |
7 | Sosyal gelişimin tanımı, önemi, sosyal gelişimle ilgili temel kavramlar (benlik, sosyalleşme, sosyal olgunluk, kültür), sosyqal gelişim kuramları. Erken, orta ve geç çocukluk döneminde sosyal gelişim | Ders |
8 | (Ara Sınav)Erken, orta ve geç çocukluk döneminde sosyal gelişim | Ders |
9 | Sosyal gelişimde bireysel farklılıklar, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi | Ders |
10 | Sosyal gelişim ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve duygusal gelişimi değerlendirme | Ders |
11 | Cinsel gelişimin tanımı, cinsel gelişimle ilgili kavramlar (cinsel olgunluk, cinsel kimlik, cinsel eğitim), Freud’un cinsel gelişim dönemleri | Ders |
12 | Cinsel eğitimin önemi, cinsel gelişimde bireysel farklılıklar, cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişimin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi | Ders |
13 | Sosyal, duygusal, ahlak ve cinsel gelişim alanlarına yönelik etkinlik örnekleri | Ders |
14 | (Final) Oyun ve mizah gelişimi, kavramlar, kuramlar ve etkinlik örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. | |||
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini, genç yetişkinlik dönemindeki fiziksel, bilişsel değişimi, bu dönemdeki cinselliği ve evlilik aile yaşamının, kariyer ve iş yaşamının önemini açıklar. | |||
Orta yetişkinlik dönemine ilişkin kuramları ve kavramları açıklar ve tartışır.İleri yetişkinlik dönemindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar ve tartışır. | |||
Ölüm sistemini ve bunun kültürel ve tarihsel bağlamlarını ve ölümle başa çıkma yollarlını tanımlar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş sürecini, genç yetişkinlik dönemindeki fiziksel, bilişsel değişimi, bu dönemdeki cinselliği ve evlilik aile yaşamının, kariyer ve iş yaşamının önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Orta yetişkinlik dönemine ilişkin kuramları ve kavramları açıklar ve tartışır.İleri yetişkinlik dönemindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar ve tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölüm sistemini ve bunun kültürel ve tarihsel bağlamlarını ve ölümle başa çıkma yollarlını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |