Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Oyun | CGP108 | 2 | 1 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hatice Ecem GEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
0-6 yaş dönemi içerisinde oyunun çocukların fiziksel, duygusal, sosyal, ve bilişsel gelişimleri üzerinde oynadığı rolleri kavramaları Değişik oyun çeşitlerine ve oyun materyallerine odaklanarak, çocuklar için güvenli ve sağlıklı oyun çevreleri oluşturulmaların sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Oyun dağarcığını geliştirmek, Oyunları derlemek, Oyun etkinlikleri, Oyun etkinliği uygulamak, Özel eğitimde oyun etkinlikleri. |
Ders Kaynakları |
.Dönmez, Baykoç, N., Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul, 2000
Özdoğan, B.,Çocuk ve Oyun, Erten Basım, Ankara, 1997. Öztürk, A., Okul Öncesi Eğitimde Oyun.Esin Yayıncılık, İstanbul, 2000. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Oyunun tanımı, oyun teorileri | |
2 | Oyunun çocuğun gelişimi üzerine etkileri | |
3 | Oyun türleri | |
4 | Oyun dağarcığını geliştirmek | |
5 | Evrensel kültürde oyun | Ders |
6 | Oyun alanları ve materyalleri | Ders Gösterim |
7 | Oyuncakların Önemi ve Niteliği | |
8 | Ara Sınav - Oyun Etkinlikleri | |
9 | Oyun etkinlikleri | |
11 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | |
11 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | |
11 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | |
13 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | |
14 | Çocukları oyun sırasında gözlemlemek - Final | Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı oyun materyallerinin ve araçlarının çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sosyal ve bilişsel oyun özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Oyun dağarcığı gelişir | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Oyun etkinliklerini bilir ve uygular | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çocuğun gelişmesinde ve büyümesinde oyunun rolünü ve temel oyun teorilerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı oyun materyallerinin ve araçlarının çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini bilir. | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Sosyal ve bilişsel oyun özelliklerini açıklar | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 |
Oyun dağarcığı gelişir | 1 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 |
Oyun etkinliklerini bilir ve uygular | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Çocuğun gelişmesinde ve büyümesinde oyunun rolünü ve temel oyun teorilerini bilir | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |