Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | CGP203 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Esra AYEŞ ASLAN |
Amaç |
Ruh sağlığının önemi ve ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkileri konularını kavrayabilme |
Ders İçeriği |
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. |
Ders Kaynakları |
[1]Öztürk, M.(2007) Anne Baba ve Eğitimciler İçin Çocuk Psikiyatrisi. Uçurtma Yayınları, İstanbul. [2]Yörükoğlu, A. (1989).Çocuk Ruh Sağlığı.Özgür Yayınları, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığının tanımı, önemi, | |
2 | Ruh sağlığının tarihsel gelişimi | |
3 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, | |
4 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri | |
5 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik tanısı ve tedavisi | |
6 | Alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme tanısı ve tedavisi | |
7 | Tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler tanısı ve tedavisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu tanısı ve tedavisi | |
10 | Korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı ve tedavisi | |
11 | Okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme tanısı ve tedavisi, | |
13 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | |
13 | Aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler çocuk ruh sağlığında ailenin toplumun önemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler çocuklardaki davranış bozuklarının önemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 |
Öğrenciler çocuk ruh sağlığında ailenin toplumun önemini bilir | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Öğrenciler çocuklardaki davranış bozuklarının önemini bilir | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 3 |